"Numarul magazinelor online din Romania va continua sa creasca anual in intervalul 2009 - 2011 cu pana la 50%, ajungand pana la un numar de 3.000 de unitati functionale........."
Shoppingul online nu reprezintă deocamdată o practică prea răspândită în România, românii fiind obișnuiți să achiziționeze din Mall-uri sau supermarketuri întrucât au în față produsul respectiv, tangibil în multe situații.
Este tot mai vehiculat faptul că tendințele comerțului on-line sunt în creștere, însă anumite aspecte tehnice sau informaționale nu sunt întotdeauna în avantajul cumpărătorului.
Chiar dacă shoppingul on-line reprezintă pentru mulți o alternativă mai comodă de rezolvare a unor probleme imediate, la fel de mulți sunt și cei care nu apelează la această modalitate, ori din teamă (fraudă informațională), lipsa infrastructurii necesare (calculator, conexiune la internet), ori din alte motive.
Este foarte ușor să faci o achiziție on-line. Nu îți trebuie decât un card debitor, înainte de a face achziția trebuie să fi înregistrat pe site-ul respectiv, de obicei sunt cerute numele, adresa de e-mail, adresa completă, numărul de telefon, apoi trebuie să alegi produsele și să urmezi instrucțiunile.
Pentru a nu avea probleme privind produsele achiziționate on-line trebuie citite cu atenție condițiile de utilizare și posibilitatea rambursării în cazul în care produsul prezintă defecțiuni.
Prin simpla autentificare ai acees oricând la site-ul respectiv și poți reveni ori de câte ori ai nevoie.
Totodată poți avea o fișă descriptivă mai amănunțită a produsului, întrucât îi poți studia în detaliu caracteristicile tehnice, poți face un studiu de marketing în ansamblu decât să fugi cu bagajele din magazin în magazin în cazul comerțului direct.
Însă nevoia imediată de a achiziționa un anumit produs îl determină pe consumator să aleagă super sau hypermarketurile deoarece scutesc timp și intră în posesia lor mult mai rapid, totodată ei fiind atrași și de ofertele promoționale.
Nu toți ofertanții/producătorii îți dau posibilitatea achiziționării on-line
a produselor proprii sau comercializate, motiv pentru care piața detailistă rămâne în continuare "debușeul" clientului, eventual și prin prisma discounturilor oferite de producători retailerilor la care prețul final poate fi chiar mai mic decât prețul on-line.
Așadar există variante pro și contra, motiv pentru care fiecare va alege varianta care va satisface clientul în funcție de timp, bani, condiții comerciale.....
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu