Căutând nouati în afaceri, nu mică mi-a fost mirarea când am gãsit următorul articol.
Dacă aţi văzut filmul American Psycho (bazat pe romanul lui Brett Easton Ellis), vă veţi aminti cu siguranţă scena "cărţii de vizită", în care tânărul afacerist şi criminalul în serie Patrick Bateman (Christian Bale), se angajează într-o întrecere în cărţi de vizită cu colegii. Pentru a vă reaminti secvenţa, o puteţi vizualiza mai jos.
În timp ce Bateman are gusturi minimaliste, afaceriştii prezentului depun eforturi considerabile pentru a se distinge şi în acesata privinţă faţã de concurenţi.
Nu contează dacă eşti un începător în afaceri sau un profesionist, trebuie să ai întotdeauna o carte de vizită personalizata (instrument de marketing vital, primul “nod în relaţia cu un client”). Cartea de vizită este “faţa” unei companii şi continuă să lucreze pentru aceasta chiar şi atunci când reprezentanţii organizaţiei nu sunt în aproapierea potenţialilor clienţi. Cartea de vizită nu mai este doar un simplu dreptunghi din carton, ea reprezintă o “identitate vizuală” (conţine informaţii precum: nume, adresa, e-amil, telefon, logo, etc) şi un mod excelent de a promova compania şi a impresiona clienţii.
Indiferent de ceea ce aţi dori să experientati, vă voi prezenta în continuare câteva idei surprinzătoare pe care le puteţi avea în vedere (pentru a nu fi surprinşi dacă veţi fi “cadorisiţi” cu un astfel de instrument).
Gravura unica realizatã de Totally Chocolate transformă ciocolata într-un comunicator eficient în afaceri. În afară de gustul şi aroma ciocolatei belgiene, design-ul personalizat poate include text, ilustraţii, chiar şi desene inginereşti.
"Dacă nu-mi dai banii, îţi voi rupe degetul." Acesta este mesajul pe care această carte de vizită al unui agent de recuperare a creanţelor îl trimite debitorilor (împreună cu radiografia unui deget rupt). Desigur, asta nu înseamnă că dl. Rahesh Ranjan, care a comandat acest card, îţi va rupe degetul - dar s-ar putea să te determine, probabil, să plăteşti mai rapid.
.
Cred că nu există dubii în privinţa serviciilor oferite de Yuka Suzuki. Agrafe de păr sunt ataşate unei bucăţi de carton într-un mod care le face să arate ca părul unei femei. Odată utilizate agrafele, cardul poate fi strecurat în portofel. Pentru că respectivele clame au o utilitate, probabil posesoarea va avea mereu la ea respectivas carte de vizită.
La început, când veţi vedea această carte de vizitã şi veţi citi mesajul "Te iubim", aţi putea crede că este un pic deplasat şi linguşitor, dar apoi veţi observa o zgârietură pe bara gri. Răzuind banda gri veţi descoperi adevărul: "Noi iubim banii". Cel puţin sunt sinceri în cele din urmă.
Dacă şti ce este bine pentru tine, nu vei pune această carte de vizită în portofel. Este o lamă de ras ce are imprimate informaţii despre o firmă de design grafic numită “Cutting Edge”. Memorabil şi inteligent.
Ideea de cărţi de vizita comestibile poate părea ciudata şi chiar neigienica pentru unii. Dar nevoia de a rezista astazi pe piaţă devine mai dificilă ca oricând, aceste carduri fiind, probabil, o modalitate bună si relativ ieftinã, care meritã încercatã (în special pentru cei din industria alimentară – care îşi pot apropia astfel clienţii, lãsându-i sã le mãnânce cãrţile de vizitã, la propriu). Important este sã incluzi in respectiva carte de vizitã şi o componentã necomestibilã care sã permitã clientului sã pastreze respectivele date.
Pentru şi mai multe idei trăznite faceţi click aici.
Scopul principal al unei cărţi de vizită nu este numai de a oferi clienţilor datele de contact ale reprezentantului unei companii, ci şi de a-i face pe oameni să intre în contact cu firma şi să colaboreze, în aczul unei oferte reciproc avantajoase.
Consider că succesul unei afaceri depinde şi de modul în care “te oglindeşti” potenţialilor clienţi şi le arăţi că eşti diferit şi mai bun decât concurenţii. Cartea de vizită a multor afaceri e tipăritã cu cerneală neagră pe carton alb. Dar ceva diferit este adesea mai eficient.
Mulţumita tehnologiei moderne, antreprenorii pot încorpora sau amprenta datele lor de contact pe aproape orice suprafaţă - din lemn, plastic, carne, metal, sticlă, magneţi sau cârlige.
Dacă principalul avantaj oferit de utilizarea unor cărţi de vizitã mai neobişnuite constã în crearea unei imagini distincte care să rămână în mintea clientului, mai există şi altele:
o O carte de vizitã cu un design neobişnuit se face “remarcatã”, chiar daca charisma personala nu-l impresioneazã pe partener;
o Cãrţile de vizitã neobisnuite sunt pãstrate;
o Cãrtile de vizitã imprimate pe material durabil (cum ar fi plastic sau metal) sunt rezistente => imaginea unei societeti solide, fiabile;
o Cartea de vizitã poate fi o expresie a activitãţii firmei (spre exemplu, daca este vorba de o companie producãtoare de mobilier, s-ar putea folosi o carte de vizitã din lemn);
Există şi câteva dezavantaje:
- În primul rând ar fi costul mai ridicat. 1000 de cãrţi de vizitã full-color, tipărite profesional, costã ~ 100 €. Dublu ar costa cele plastifiate. Cvadruplu - cele metalice;
- Cele realizate din material non-traditional sunt dificil de păstrat (în portvizit) şi sunt mai greu de găsit atunci când este nevoie (nu le poţi purta la tine).
Concluzie
Pentru a alege cartea de vizită potrivită afacerii, consider cã entuziasmul trebuie ţinut în frâu şi trebuie “apelat” creierul. Care este adevărata misiune a cărţii de vizită? Să impresioneze pe cineva? Să ofere informaţii de contact? Ambele răspunsuri sunt corecte, dar aceste scopuri sunt secundare. Scopul principal al design-ului cărţii de vizitz este de a face compania “memorabiliã” şi “de dorit”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu