sâmbătă, 20 noiembrie 2010

Internetul stie tot despre tine! Ai idee de cate ori te spioneaza Google?


Citind acest articol de pe site-ul incont.ro, site-ul economic al stirilor ProTv, referitor la faptul ca internetul stie tot despre tine, mi-am pus intrebarea ,,cat de frica sa ne de de internet?" Am incercat sa gasesc si raspunsul...
Citind comentariile de pe diferite site-uri de ziare online, bloguri, retele de socializare am observat ca multe sunt anonime, de ce oare? Ma gandesc ca acest anonimat le da un curaj mai mare de a-si spune efectiv parerea intr-o forma mai putin academica, deoarece nimeni nu te stie, nimeni nu te vede. Sunt convinsa ca exista persoane care sunt satule de anonimii ce intotdeauna au ceva de adaugat, dorind astfel ca acesti ,,anonimi" sa dispara si persoane care se amuza pe baza acestui anonimat prin faptul ca a fi anonim considera a fi egal cu cat mai putine responsabilitati asupra unui fapt. Insa daca acest anonimat nu ar fi posibil, internetul probabil ar fi mai ,,curat" dar existand poate si mai putine accesari la diferite bloguri, ziare si poate chiar lipsa unor comentarii. Astfel, a fi anonim pe internet este bine sau rau? Oricum conform articolului Google te stie indiferent sub ce denumire esti.
Aceasta stire referitor la faptul ca ne spioneaza Google este intarita si de urmatorul videoclip ce am sa il adaug.
Eu cred ca acest concept in legatura cu ,,privacy" pe internet a fost anulat din cauza retelelor de socializare gen Facebook, Hi5, Tagged ce au contribuit la aceasta schimbare dand astfel ocazia internetului de a cunoaste cat mai multe informatii personale despre noi, ca doar pe site-urile acestor retele se posteaza destule date genn ce profil ai, cine esti, ce vrei, cum se raporteaza ceilalti la tine, ce vrei sa afle ceilalti despre tine.
Totusi acest concept de privacy ce inseamna in mediul online? Eu consider ca se refera la informatii personale gen data nasterii, CNP pe care le colecteaza statele si companiile in tranzactiile pe care le facem.
Faptul ca ne spioneaza Google ar trebui sa ne deranjeze? Dar gandindu-ma nu doar Google ne spioneaza spre exemplu camerele de filmat din locurile publice din Londra, de asemenea supravegheaza oamenii.
Parerea mea este ca ne confruntam cu un paradox : nu suntem de acord sa fim spionati de catre Google dar de buna voie unele persoane isi activeaza conturi pe site-uri de socializare unde posteaza destule date despre ei, fotografii, link-uri catre filmulete pe youtube etc.
In incheiere am sa postez un videoclip ce face dovada ca internetul oarecum ne urmareste

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu