vineri, 26 noiembrie 2010

Sony in lupta cu Apple si Amazon pentru piata Japoneza



De curand marele producator japonez Sony (www.sony.com) si-a anuntat revenirea pe piata de e-book readere din tara natala, pe care o abandonase in 2007, datorita marelui succes pe care l-au avut Apple Ipad (www.ipad.com) si Kindle (www.Amazon.com/Kindle) de la Amazon pe aceasta piata si din dorinta de a nu se lasa mai prejos.

Cu totii stim ca japonezii sunt foarte interesati de noile aparitii in ceea ce priveste gadgeturile si telefoanele mobile smartfone, asa ca era si normal ca aceste produse sa aiba mare succes pe aceasta piata. Sony a hotarat astfel sa se reintoarca pe piata natala tocmai datorita acestui mare interes al pietei pentru asemenea dispositive, indragite si appreciate de altfel pe tot mapamondul. Gigantul japonez spera ca cele 2 produse ce vor fi lansate in Decembrie, Reader Pocket Edition si Reader Touch Edition (niste Ipad-uri alb negru)( http://ebookstore.sony.com/reader/) in circa 300 de magazine din intreaga tara, cu preturi de circa 250$ - 300$ vor reusii sa atraga mare parte din doritorii de asemenea dispositive, ei bazandu-se pe nationalismul existent si faptul ca ei inca sunt destul de reticenti la dispozitivele straine in dauna celor locale. Pe langa aceste gadgeturi Sony va lansa si o librarie virtual de unde pasionatii isi pot downlada peste 20000 de titluri de carti si reviste pe dispositive. Astfel cei de la Sony spera ca in primul an sa vanda circa 300.000 de dispositive iar pana in 2012 sa detina macar 50% din piata.

Parerea mea este ca acest lucru este destul de greu de obtinut, mai ales prin faptul ca ei ofera doar un e-book gen Kindle, care nu are atatea functii si acopera atatea nevoi cum este Ipad-ul celor de la Apple, acesta in primul rand, iar in al doilea, as putea spune ca tinerii japonezi nu mai sunt atat de nationalisti ci dimpotriva, ei prefera mai mult produsele americane decat propriile inventii similare. Asa ca planul lor ca pana in 2012 sa detina circa 50% din piata si sa vanda 300.000 de dispozitive intr-o singura luna ar putea sa nu se realizeze in totalitate, mai ales deoarece si gigantii americani Apple(www.apple.com) si Amazon(www.amazon.com) incearca sa obtina cat mai mult din aceasta piata si ei vin cu propriile lor oferta special concepute precum si cu avantajul ca pe plan global sunt mult peste Sony in privinta acestor dispozitive.

Principalul avantaj al celor de la Sony ar fi pretul in comparatie cu celelalte dispositive care este mai mic cu aproximativ 100 / 150$ fata de Kindle in functie de versiune iar fata de Ipad este mai ieftin cam cu 200 / 250 $ dar Ipad-ul nu este doar un e-book reader, ci mult mai mult.

Asa ca lupta este deschisa si ramane de vazut totusi cum se va da “batalia” intre acesti 3 giganti si care va avea cel mai mult de castigat in Japonia, eu unul nu prea cred ca acesta va fi Sony. Oricum pentru comparatii intre aceste produse vizitati: http://venturebeat.com/2010/01/30/e-reader-comparison-chart-6-readers-19-features/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu