duminică, 7 noiembrie 2010

Cum reusesc noile organizatii sa-si genereze venituri prin intermediul internetului?


Deşi mass-media sociale s-a dovedit a fi un instrument eficient în a ajuta jurnaliştii sa adune ştiri şi a se conecta cu comunităţile lor, o întrebare pătrunzătoare printre scepticii rămâne încă: Unde sunt banii? Site-uri sociale ca Twitter şi Facebook incearca sa construiască imperiile lor şi să remedieze instabilitatea lor financiara, în speranţa de a obtine profit, organizaţiile de ştiri experimenteaza prin diferite modalităţi avand ca rezultatul final obtinerea de venituri online. Posibilitatea obtinerii veniturilor exista, dar social web-ul nu va rezolva neaparat acest puzzle. "Nu exista o solutie magica" spune jim brady, general manager la tbd.com intr-o conferinta a Online News Association Conference. "Exista doar srapnel, surse fragmentate de venituri". Brady, dupa ce a lansat tbd vara trecuta, este de parere ca reclamele vizuale nu reprezinta viitorul pentru venitorile din stiri si ca se va ajunge la un model cu multiple modalitati de remunerare.

Organizatiile media de stirii au experimentat diferite modalitati pentru a descoperi de unde pot obtine venituri pe bucatele, incepand de la aplicatii mobile pana la constituirea de parteneriate pentru a vinde reclame.

Reclame self-serve in timp real. Un agent de publicitate creaza un design pentru anunt, iar in timp acesta se schimba cu alte anunturi pe site. O mare parte din publicitatea on line consta in afisarea de anunturi statice care sunt vandute pe baza unui model de anunt CPM. CPM înseamnă ,,cost pe 1000 de afişări". Agenţii de publicitate care difuzează anunţuri CPM îşi stabilesc preţul dorit pentru servirea anunţului de 1000 de ori, selectează anumite ‎poziţii publicitare pe care să le apară anunţurile şi plătesc de fiecare dată când anunţul lor apare. Pentru editori, aceasta înseamnă venit în cont de fiecare dată când un anunţ CPM este servit în pagina lor. Anunţurile CPM concurează împotriva anunţurilor cu plata-pe-clic (sau CPC, cost pe clic) în licitaţia noastră publicitară, astfel încât doar anunţurile cu cea mai bună performanţă vor fi servite în paginile dvs. Agenţii de publicitate vor trebui să liciteze o sumă CPM mai ridicată decât suma CPC a anunţurilor CPC existente, pentru a putea apărea. Anunţurile CPM pot fi anunţuri text sau anunţuri imagine şi sunt întotdeauna direcţionate către destinaţii de plasare. Anunţurile text CPM se vor extinde pentru a ocupa întreaga unitate de anunţuri. Aceste anunţuri text extinse pot fi văzute în pagina noastră Formate de anunţuri.

Asta e ideea anunturilor publicitare real-time a Minnpost.com, anunturi care foloseste widget-uri personalizate care preiau mesaje de pe conturile Twitter, Facebook sau YouTube ale agentului de publicitate. Afacerile locale pot cumpara spatiu publicitar din widget pentru o perioada de timp prestabilita, ca alternativa la modeul CPM, si pot actualiza continutul ori de cate ori isi doresc, avand posibilitatea sa adapteze mesajul pentru a sustine o promotie sau "oferta a zilei".

Real-time a Minnpost.com este deosebit de util pentru mediul de afaceri local. Chiar dacă nu au un profil social sau un feed RSS (Web feed-urile oferă conținut web sau sumaruri de conținuturi web împreună cu legături către conținutul complet al respectivei surse de informații și alte metedate. RSS oferă această informație sub forma unui fișier XML numit feed RSS) pentru a ataşa la anunţuri, acestea pot actualiza anunţul lor de e-mail cu un mesaj nou la contul lor.

Folosirea unui sistem de reclame gen Minnpost.com poate fi o alternativa buna pentru cei care doresc sa-si promoveze afacerea prin intermediul internetului.

Adoptanad un model de tip widget ofera posibilitatea firmelor de a-si face cunoscuta reclama intr-un timp mai scurt cat mai multor persoane, acesta fiin si scopul final al celor care apeleaza la agentii publicitari. Faptul ca widgeturile sunt practic inchiriate deschide noi posibilitati de remunerare, iar prin distributia reclamelor pe site-urile de social networking in mod automat este foarte avantajoasa, eforturile promotionale putand sa varieze intr-un interval de timp si sa fie adaptate unor conditii speciale, putand ajuta la lichidari de stocuri si prezentand dinamic diferite oferte si concursuri, etc.

Pe langa aceste avantaje, daca este suficient de bine gandit, un altfel de sistem poate fi mult mai rentabil decat unul CPM, in special in cazul in care este tintit un public foarte larg intr-o unitate de timp scurta, costul individual al reclamei fiind mult mai mic.

Faptul ca retelele sociale au componenta "virala" ajuta foarte mult la raspandirea mesajelor publicitare, in special daca acestea sunt foarte bine construite sau originale.

In functie pe succesul (sau insuccesul) pe care il obtin campaniile publictare purtate pe aceasta cale si de feedback-ul primit, acestea se pot adapta imediat, si in acest fel pot raspunde mult mai rapid la schimbarile de comportament ale consumatorilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu