duminică, 14 noiembrie 2010

Ati auzit de location shopping?

Probabil ca nu, dar in viitorul apropiat ar putea sa fie ceva foarte, foarte puternic.

In ce consta mai exact?
Detaliile se vor contura odata ce tehnologia va evolua, dar, la nivel ideatic, este vorba de dezvoltarea unei tehnologii care ne va permite sa aflam care sunt locurile de unde putem cumpara un anumit produs (si nu ma refer aici la paine, ci mai degraba la ceva mai specializat- desi, atunci cand esti sa zicem in alta tara ai putea avea pana si problema asta, si sa cauti disperat un magazin de unde iti poti lua paine), toata operatiune de cautare fiind efectuata fie de pe o platforma mobila, fie pe web.

De ce e o idee atat de tare?
Nu s-a intamplat niciodata sa cautati ceva anume si sa cutreierati tot orasul pentru ca in final realizati ca nu aveti nici o sansa sa gasiti respectivul lucru?

Recunosc, cautarea are farmecul ei, dar cand intre 8 ore de munca, 2 proiecte sangeroase de facut pentru scoala si o programare la un dentist obsedat de punctualitate, care "greseste lucrarea" daca il scoti din sarite, trebuie sa cutreieri orasul in cautarea Graalului, mai bine sari partea cu cautatul. Sigur preferi sa stii exact unde gasesti cadoul elusiv, mergi acolo si gata. Apoi poti respira linistit stiind ca dentistul n-o sa-ti scoata un incisiv cand tie trebuie sa iti plombeze o masea, pentru ca n-ai intarziat la programare.

Exemplul de mai sus este poate putin extrem, dar, in fond, time = money, mai ales in situatii critice.

Solutia cu location shopping vine, de unde altundeva decat din Palo-Alto, California (probabil sunt vecini cu Facebook si recruteaza direct de la Stanford), de la compania Retailigence (clever name?). Mai jos se afla o prezentare, dupa viziunea lor, a location shoppingului:



In mod evident ca firmele de investitori din Silicon Valley sunt interesate de posibilitatile unei astfel de tehnologii, si Retailigence a primit deja 1,5 milioane de dolari pentru a pune in aplicare ideea.

Lucrul care este poate cel mai importat la aplicatiile Retailigence este ca incearca sa imbine location shoppingul cu managementul inventarului, astfel incat sa poti stii nu doar ca la magazinul x s-ar afla produsul respectiv, dar si ca e pe stoc, si poate in ce cantitati. Transparenta aceasta poate sa fie problematica pentru unele firme mai secretoase sau pentru lanturi de magazine care se bazeaza pe window-shopping, dar se poate exploata mai degraba ca un avantaj, totul fiind updatat constant.

Astfel ca Retailigence lucreaza la aplicatii mobile si web pentru a rezolva problemele noastre de shopping. Eu personal ii aplaud, chiar daca stiu ca probabil nu o pot folosi tehnologia asta in urmatorii.. 5 ani, si ca si atunci probabil nimeni din Romania nu o sa implementeze un astfel de sistem. Dar poate sunt pesimist si copii de clasa a 4a o sa foloseasca aplicatia dezvoltata de Retailigence pentru a-si cumpara conversi direct de pe iphone 6.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu