In ultimul timp in cadrul site-urilor de ecommerce s-a observat o crestere a renuntarii la cosul de cumparaturi in momentul in care se ajunge la sfarsitul procesului de cumparare, respectiv checkout-ul. Pentru a evita acest lucru comerciantii ar trebui sa urmareasca in primul rand formularea a cator mai putine intrebari si sa nu intre prea mult in detalii cu cererea a mult prea multor informatii, unele site-uri de exemplu necesita mentionarea numelui afacerii adica ce produs urmeaza a fi cumparat si asta poate duce la renuntarea procesului de cumparare.
În cazul în care utilizatorul a introdus date incorecte sau a uitat să completeze un câmp, trebuie evidenţiate campurile care trebuie să fie din nou completate. Nu trebuie sa se ceara utilizatorului sa caute el prin formular pentru a găsi eroarea ci trebuie explicata pentru a intelege utilizatorul ceea ce este greşit sau de ce este nevoie eventual cu ajutorul unui exemplu.
Mai multe detalii legate de uzabilitatea in procesul de cumparare cu indicatii pentru site-ul Amazon puteti afla din urmatorul videoclip.
Aflati la procesul final utlizatorii nu trebuie sa fie distrasi si trebuie sa fie lasati sa se concentreze pe terminarea procesului de cumparare pentru achizitia produselor dorite. Este necesar sa nu le fie distrasa atentia cumparatorilor prin diferite mijloace asupra altor elemente caci astfel se poate ajunge ca acestia sa renunte la produsul ce urma sa fie cumparat initial.
Articolul pe care l-am ales prezinta dupa parerea mea cele mai importante metode pentru ca procesul de cumparare sa fie cat mai usor si simplu pentru cumparator, pentru ca pe parcursul acestuia sa nu intampine probleme de nici un fel dar totodata si pentru comercianti prin cresterea uzabilitatii site-ului. Una din aceste metode se refera la faptul ca formularul care trebuie completat la sfarsitul procesului de cumparare trebuie sa contina intrebari cat mai simple si puse intr-o ordine logica crescand in dificultate pe masura ce se inainteaza in proces. Este evident ca un formular nu trebuie sa aiba intrebari dificile, greu de inteles pentru o parte din cumparatori. Sunt de acord si cu faptul ca trebuie explicate cumparatorului unele lucruri: exact ce produs urmeaza sa se cumpere, cat costa, acestea sunt informatii vitale. De asemenea cumparatorul trebuie lasat sa modifice aceste optiuni in cazul in care doreste sa efectueze o schimbare. Este important de oferit informatii precum data livrarii si trimiterea unui email de confirmare a comenzii pentru a creste credibilitatea precum si oferirea de date privind securitatea care arata siguranta cumparaturilor.
Pentru clientii loiali care de altfel sunt foarte importanti pentru orice afacere este important ca procesul de cumparare sa fie cat mai simplu, in orice caz mai simplu ca la ceilalti clienti de exemplu printr-un simplu proces de autentificare nemaifiind nevoiti sa completeze intreg formularul cu datele personale acestea putand fi preluate din baza de date.
Dezvoltarea in cadrul procesului de cumparare si imbunatatirea lui prin diverse metode mentionate va duce la cresterea uzabilitatii site-ului de comert online.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu