joi, 11 noiembrie 2010

Studiu de caz: DHL si eficienta datorata laptopurilor

Cu aproximativ 250 de laptopuri Motorola ajutand la servicii de depozitare pentru mai mult de 80 de clienti, compania DHL din Noua Zeelanda are nevoie sa optimizeze eficienta fiecarei unitate. Situandu-se pe o piata cu o concurenta acerba, pastrarea costurilor reduse este o adevarata problema.

DHL a implementat un serviciu strategic de sustinere a intreprinderii de la Mobico, combinand consultanta, training si platforma de servicii de mobilitate de la Motorola (Motorola’s Mobility Services Platform (MSP)) pentru a ajuta compania sa maximizeze productivitatea si sa reduca costurile.

Inainte de a folosi programul MSP se intampla ca 5-10% din unitati sa intampine problem tehnice, dupa cum spunea Jeremy Lightbourne, manager IT a DHL Noua Zeelanda. Dupa introducerea sistemului, controlul asupra activelor mobile a crescut si au reusit sa reduca timpii de indisponibilitate cu 1-2%. Astfel, au reusit sa obtina o productivitate mai mare din partea angajatiilor de pe teren si sa mute unitatile subfolosite spre proiecte mai importante mai repede si mai usor.

DHL ofera servicii de logistica unora din cele mai mari companii din Noua Zeelanda. Primesc transporturi navale, trebuie sa stocheze marfa in depozite si apoi sa le impacheteze si livreze precum li s-a cerut. Pentru fiecare client in parte, numit “agentie”, DHL trebuie sa configureze laptopurile Motorola MC9090 specific pentru acea firma. Inainte ca DHL sa adopte acest program, toate operatiunile trebuiau facute manual. Acum, folosindu-se calculatoarele, este mult mai simplu, deoarece doar se scaneaza codurile de bare si informatia ajunge la toti cei implicati. Astfel, este mult mai usor ca laptopurile sa fie transferate altor unitati in cazul unor comenzi speciale.

DHL a inceput sa lucreze cu Mobico in 2007, imbunatatind de atunci productivitatea, existand chiar si un serviciu din partea acestora de mentenanta si reparatii. Lightbourne inca nu este multumit de controlul pe care il au asupra unitatilor mobile. Un exemplu pe care acesta il evidentiaza este ca pentru PC-urile lor folosesc o solutie de management Symantec Altiris, pentru a urmari si monitoriza peste 300 de PC-uri. Ar fi ideal sa fie capabili sa reuseasca ceva asemanator si pentru unitatile mobile.

Mai mult control, raspuns mai rapid

Cu ajutorul MSP, DHL detine mai mult control asupra bunurilor sale. Unul din avantajele MSP este ca pot aproviziona noi unitati si furniza catre unitati existente in doar cateva minute, pe cand in trecut era nevoie de saptamani. Mobico a pregatit un set de coduri de bare care contin toate instructiunile necesare pentru a configure unitatile.

In cazul in care un laptop are nevoie de reparatii, personalul de pe teren poate fi aprovizionat cu un altul, caruia ii vor fi scanate codurile de bare, avand astfel toate informatiile necesare. Toate aceste elemente creeaza un serviciu mult mai flexibil si mai prompt pentru clienti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu