Cu siguranţă marea majoritate dintre noi are deja un cont de Facebook, care ne permite să păstrăm legătura cu “lumea”, dar v-aţi gândit vreodată cum profită o companie prin faptul că este prezentă în cea mai mare reţea socială ?
În primul rând, dacă discutăm despre un business, aşteptaţi-vă ca acesta să aibă o pagină de Facebook, şi nu un cont normal ca marea majoritate a utilizatorilor. Eu încă sunt surprinsă când văd câte un “Friend request” care vine din partea unei entităţi ce reprezintă o firmă şi nu o persoană individuală. Mare greşeală ! Din prima, unul dintre avantaje (posibilitatea de a ajunge rapid la un public larg) este anulat. Aşadar dacă întâlniţi un asemenea caz… puteţi da accept, dar nu vă aşteptaţi să vedeţi cine ştie ce activitate din partea acelui « prieten », pentru că va rămâne un novice în utilizarea Facebook într-o manieră profesională.
Ca să nu mai lungesc vorba, iată linkul către articolul promis :
Ce reprezintă o pagina Facebook ?
În mare este echivalentul unui cont de companie; este tipul de cont care se recomandă dacă eşti « celebrity, band or business » (cel puţin aşa susţine pagina de start a Facebook). Având funcţionalităţi de genul : posibilitatea de a crea o comunitate de fani (cei care dau « Like » paginii), un wall pe care se pot partaja informaţii, upload de poze, filmuleţe, pornirea unor discuţii, evenimente… , o pagină de Facebook îţi ofera şansa să îţi promovezi afacerea în rândul a peste 500 de milioane de utilizatori. Cum faci asta ? Foloseste-ţi imaginaţia sau « fură » meseria de la alţii care au reuşit deja.
Nu crearea unei pagini este pasul decisiv, ci menţinerea ei. Şi cum se poate realiza aceasta ?
- Promovarea paginii în rândul clienţilor deja existenţi se poate dovedi utilă pentru că vestea circulă repede către potenţiali consumatori, extinzând astfel comunitatea de fani.
Un Page badge pentru website-ul companiei, un buton de “Like” integrat în acesta, un link în newslettere şi emailuri care permite conectarea pe Facebook sau de ce nu o reclamă pe Facebook sunt metodele cele mai frecvente care permit promovarea unei pagini.
- Conţinutul care este publicat pe pagină este important deoarece o comunitate este “însetată” de informaţii noi.
Frecvenţa cu care trebuie postat conţinutul, cât şi tipul acestuia depind de business. Ideea generală este că update-urile trebuie să fie interesante, distractive şi relevante pentru clienţi. De asemenea, maniera în care sunt transmise se recomandă a implica o abordare mai personală şi nu atât de formală ca pe website-uri (să nu uităm că vorbim de o reţea socială care aduce oamenii mai aproape unii de alţii).
- Nu trebuie uitat că esenţa unei reţele sociale este comunicarea, de aceea antrenarea brandului în nişte discuţii ce au loc pe pagina de Facebook este binevenită pentru marketingul de tip « word-of-mouth ».
Un feedback pozitiv implică mulţumiri din partea companiei, unul negativ cere scuzele de rigoare cât şi o acţiune de ameliorare. În promovarea de produse noi, un mod rapid de a obţine părerile consumatorilor este să ceri exprimarea lor direct pe pagină. Şi de ce nu… o campanie de teasing privitoare la viitoarele produse are un efect garantat în stârnirea interesului fanilor (indiferent că aceasta se face printr-un simplu mesaj postat pe wall, o imagine, un video).
- O imagine face cât o mie de cuvinte, iar un video face cât o mie de imagini. Pe Facebook, acest efect este multiplicat de rapiditatea cu care mesajul ajunge la publicul ţintă.
Se recomandă ca în funcţie de tipul de afacere, utilizarea imaginilor şi a filmuleţelor să se facă într-o măsură mai mare sau mai mică. De exemplu, în cazul Louis Vuitton, Victoria’s Secret, promovarea noilor colecţii s-a făcut atât într-o manieră live în cadrul unei prezentări de modă, cât şi live pe pagina de Facebook, unde prezentarea respectivă era transmisă.
http://www.facebook.com/LouisVuitton
http://www.facebook.com/victoriassecret
Iar un exemplu foarte relevant de pagină Facebook bine întreţinută este Coca-Cola:
http://www.facebook.com/cocacola
Unul dintre evenimentele recent promovate pe Facebook de acest brand este Coca-Cola Village, un eveniment care a adus online sute de mii de utilizatori în acelaşi timp, dar care în paralel s-a desfăşurat şi într-o locaţie fizică, unde aproximativ 600 de tineri de diverse naţionalităţi au participat la diverse activităţi interactive şi au postat update-uri pe pagina de Facebook prin intermediul unui dispozitiv RFID (vezi video-ul de pe Youtube).
http://www.youtube.com/watch?v=SSZ9v8oUaRY
- Şi poate aspectul cel mai important : nu uita să postezi oricând, de oriunde.
Poţi face asta fie direct de pe pagina web Facebook, fie din aplicaţia pentru smartphone-uri sau poţi pune video-uri şi imagini de pe mobil prin utilizara unei adrese de email personalizate pentru administratorii unei pagini (functie similară existând şi pentru utilizatorii având conturi individuale).
Re-citind toate aceste recomandări, mi-am pus întrebarea de câte ori am urmărit eu activitatea de pe paginile cărora le-am dat « Like ». Am avut nevoie de 5 minute pentru a găsi locul unde pot vedea lista de pagini care îmi plac. Şi uitându-mă în listă, mi-am dat seama că sunt foarte puţine cele care chiar publică conţinut interesant şi relevant pentru mine în mod frecvent: The Economist, pagina departamentului în care lucrez, câteva trupe de artişti şi vreo 2 universităţi.
Concluzia : dacă lucrezi într-o companie şi rolul tău este de asigura promovarea brandului, te-ai gândit că un canal de comunicare care te poate ajuta este chiar Facebook ? Maybe it’s time to use it differently…
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu