luni, 15 noiembrie 2010

Twitter isi va dubla numarul de angajati anul viitor




Ce este Twitter?

Twitter este un program gratuit de reţele sociale şi micro-blogging serviciu care permite utilizatorilor să trimită "actualizări" (sau "tweets"; bazate pe text, post, până la 140 de caractere) pentru site-ul Twitter, prin intermediul serviciului de mesaje scurte (SMS), programe de mesaje instant (Yahoo Messenger, Windows Messenger, etc), sau a unei alte aplicatii, cum ar fi Twitterrific sau Facebook.
Actualizările sunt afişate pe pagina de profil de utilizator şi instantaneu livrate altor utilizatori care s-au înscris pentru a le primi. Expeditorul poate restricţiona livrare la cei din cercul său de prieteni (livrare pentru toti membrii site-ului este implicit). Utilizatorii pot primi actualizările prin intermediul site-ul Twitter, mesageria instant, SMS, RSS, e-mail sau prin intermediul unei alte aplicatii. Pentru SMS, patru numere de Gateway sunt disponibile în prezent: codurile scurte pentru SUA, Canada şi India, precum şi un număr al Marii Britanii pentru utilizare internationala. Mai multe părţi terţe ofera optiunea de publicare şi primirea de actualizări prin e-mail.

Istoric şi Statistici

Twitter a început ca un proiect de cercetare şi dezvoltare în compania Obvious din San Francisco, in martie 2006. A fost iniţial folosit intern de către compatie şi lansat oficial în octombrie 2006.
Serviciul a prins rapid popularitate si in martie 2007 a câştigat South by Southwest Web Award in categoria blog. Jack Dorsey, recunoscut pe scară largă ca fiind omul din spatele conceptului Twitter, a dat următorul discurs de acceptare la SXSW: "Am dori să mulţumim în 140 de caractere sau mai puţin. Si tocmai am facut asta!"
Twitter este scris în Ruby on Rails. Twitter API în sine, permite integrarea Twitter cu alte servicii şi aplicaţii de web. La sfârşitul lunii aprilie 2008, a fost anuntat ca din cauza unor problemele, Twitter ar abandona Ruby on Rails şi ar începe de la zero cu PHP sau Java. Cu toate acestea, a fost de curând demis acest lucru de catre Evan Williams, într-un tweet trimis pe 1 mai 2008.
Twitter a realizat aproximativ 98% uptime, în 2007, sau aproximativ 6 zile de nefuncţionare. Caderile au fost observate mai des în timpul evenimentelor de tehnologie industriala, cum ar fi in 2008 Macworld Conference & Expo.
Prima breşă de securitate Twitter a fost raportata pe 7 aprilie 2007 de către Nitesh Dhanjani. Problema a aparut din cauza ca Twitter originea SMS-urilor ca mod de autentificare a contului de utilizator. Nitesh a folosit fakemytext.com pentru a scrie un mesaj text, Twitter postand mesajul pe pagina altui utilizator. Aceast lucru poate fi realizat doar în cazul în care numărul de telefon al victimei este cunoscut. La câteva săptămâni de la această descoperire, Twitter a introdus un PIN opţional pe care utilizatorii il pot specifica ca mod de autentificare a mesajelor SMS-originare.
În 2007, Twitter a început sa întâmpine numeroase provocări legate de cresterea bazei de date a utilizatorilor. The Wall Street Journal scria, “Aceste servicii de reţele sociale dezvolta sentimente mixte în persoanele care au fost utilizatorii lor de la început. Fanii lor spun că sunt o bună modalitate de a păstra legătura cu prietenii ocupati. Dar unii utilizatori încep să se simtă "prea" conectati, deoarece primesc mesaje check-in la ore ciudate, le creste factura la telefon si tot timpul trebuie sa reaminteasca unor cunostinte sa nu mai anunte in continuu ce mananca la masa de seara.”
O serie de servicii similare există cu acelasi concept, dar adăugand servicii specifice in functie de tara (de exemplu, frazr) sau combinand facilităţi ale micro-blogging-ului cu alte servicii, cum ar fi filesharing (de exemplu, Pownce, Jaiku). Cele mai multe dintre acestea au apărut datorita succesului inregistrat de Twitter.
În mai 2007, au fost numarate mai mult de 111 servicii ca Twitter in intreaga lume. În ciuda eforturilor Twitter de localizare, clone Twitter in limba chineza s-au intins in China mai mult decat originalul.
Chiar daca are multi fani printre utilizatorii de Internet, Twitter nu a reusit inca sa demonstreze un model viabil de afaceri. Pentru cei care nu il folosesc, Twitter este o suma a tuturor calitatilor indoielnice pe care le au astazi afacerile online. Pentru utilizatorii dependenti de serviciile sale, Twitter este o forma de comunicare nemaiintalnita pana acum.

Angajati mai multi din 2011

Platforma de microblogging Twitter va avea pana la finalul anului viitor circa 600-700 de angajati fata de 300 in prezent, a afirmat Biz Stone, unul dintre cofondatorii site-ului pentru cotidianul american The New York Times.
Biz Stone, co- fondatorul Twitter si Sean Garret, directorul de comunicatii al companiei, au afirmat ca cel mai important lucru pentru ei este stabilitatea site-ului deoarece in fiecare zi sunt 370.000 de noi utilizatori. Pentru a gestiona acest lucru au acum 300 de angajati, dar in aceasta perioada a anului viitor se asteapta sa ajunga la 600-700 de salariati.

Stone a adaugat ca site-ul va lansa un nou model de publicitate, care urmeaza se se bazeze pe locatia in care se afla un utilizator de Twitter, platforma permitand astfel companiilor mici, dintr-o anumita zona sa se promoveze pe site.

Cei de la Marshall considera ca aceste tipuri de reclame sunt foarte ingenioase. Mai multe despre aceste reclame se poate citi pe aceste site-uri: http://mashable.com/2010/06/17/twitters-new-ads-are-ingenious/ si http://edition.cnn.com/2010/TECH/social.media/06/17/twitter.ads.cashmore/index.html





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu