sâmbătă, 6 noiembrie 2010

21 de practici de îmbunătăţire a site-urilor de comerţ online

Sarcinile de zi cu zi din viata noastra sunt revolutionate de tehnologie. Tehnologia ajuta la simplificarea procesului de cumparare: cumpararea produselor din magazine nu este la fel de convenabila ca cea realizata online.

Atunci când clienţii doresc să cumpere un produs, ei doresc ca procesul să fie rapid şi uşor de aceasta devine din ce în ce mai important să se acorde atenţie la uzabilitatea site-urilor de e-commerce.

Acest articol prezinta puncte extrem de valoroase la care cred că majoritatea proprietarilor de eCommerce nu se gandesc si mulţi comercianţi trec cu vederea aceste practici.

Mi s-a parut un articol interesant intrucat nu multi realizeaza ca acest proces de eCommerce este puternic legat de uzabilitate.

Se refera in primul rand la faptul ca daca nu e usor pentru un client sa cumpere dintr-un magazin online asta poate duce la cifre nefavorabile in timp pentru comercianti prin scaderea vanzarilor sau abandonarea de catre unii clienti loiali daca in timp au loc modificari in cadrul operatiunilor legate de plata spre exemplu si acestea li se vor parea prea dificile.

Ideea centrala pe care trebuie sa se bazeze o astfel de afacere este nevoia continua de imbunatatire pornind de la lucrurile esentiale pana la cele mai mici detalii.

Au fost identificati 21 de factori ca fiind cei mai importanti in vederea obtinerii unor rezultate favorabile pentru un magazin online.

Cumparatorii pot fi ajutati referitor la uzabilitatea in navigare prin informarea privind tema paginii pe care o vizualizeaza sau prin faptul ca ar trebui sa le arate cat de mult s-au adancit in structura site-ului. In felul acesta va fi mai usor de utilizat de potentialii clienti si ii ajuta pe acestia sa gaseasca exact ceea ce doresc.

Este bine ca pe fiecare pagina sa existe un numar de contact sau e-mail pentru cei care nu sunt familiarizati sau pur si simplu nu doresc realizarea unei plati online. Nu toata lumea este de acord cu aceasta metoda de a realiza plata online pentru un produs, unii nu considera acest proces foarte sigur intrucat nu au incredere ca o data ce au fost luati banii din cont pentru achitarea unui produs il vor mai si primi si astfel exista riscul sa nu isi primeasca marfa.

Functia de cautare este vitala pentru eCommerce; cumparatorul trebuie sa aiba posibilitatea de a gasi produsul cautat la o simpla introducere a unui cuvant cheie in campul de cautare. Acest lucru ajuta si vizitatorii care doresc sa caute doar un anumit produs.

Pentru a imbunatati si mai mult functia de cautare a site-ului se poate adauga si o cautare pe categorii a produselor magazinului. Clientii trebuie sa gaseasca ceea ce isi doresc intr-un timp foarte scurt si foarte usor. Unii cumparatori cauta produse doar de o anumita culoare sau de o anumita marime de aceea comerciantii ar trebui sa se gandeasca si la acest aspect deoarece astfel va micsora timpul necesar privind gasirea produsului potrivit.

Un alt factor important in imbunatatirea unui magazin online cum este prezentat in articol il reprezinta permiterea cumparatorilor sa adauge produse in cos inainte de a se inregistra in cont pentru ca aceasta ar necesita un timp in plus si ii poate determina sa renunte la procesul de cumparare.

Aceste detalii te pot face de multe ori ca un simplu vizitator sa renunti pentru ca poate vroiai sa aduni produsele in cos sa afli costul lor si abia dupa aceea daca erai multumit doreai sa platesti si era nevoie de inregistrarea in cont. Acest element legat de coşul de cumpărături, faptul ca nu necesită înregistrare înainte de a adăuga elemente este important. Fiecare element care se adaugă înseamnă un pas mai aproape de angajament. Cu cat exista mai multe elemente cu atât devine mai important pentru cumpărător sa finalizeze vânzarea. Trebuie sa se realizeze o accesare usoara la cosul de cumparaturi si sa poata fi usor realizate orice fel de modificari sau adaugari

Butoanele “Add to cart” sau “proceed to checkout” pot distruge o afacere. Trebuie in primul rand sa fie vizibile oricand si la fiecare produs pentru a putea fi observate de cumparatori, trebuie scrise cu un font mai mare si ingrosate. Trebuie acordata o mare atentie cuvintelor, cuvinte precum “buy now” sau “order” pot speria cumparatorii crezand ca ii va directiona direct la pagina pentru realizarea platii si nu si-ar fi dorit inca sa cumpere produsul.

Elemente precum cosul de cumparaturi, date de contact, lista de cumparaturi si adaugare la cosul de cumparaturi trebuie sa fie in zone unde pot fi usor vazute de cumparatori.

O buna cale pentru a obtine cresterea vanzarilor este afisarea preturilor produselor dar si costul cu transportul acestora si diferenta intre costul obisnuit cu transportul produsului si cel in regim de urgenta.

Securitatea este un aspect extrem de important care ii poate influenta pe cumparatori in procesul de cumparare intrucat pot exista probleme de nesiguranta si neincredere privind datele personale, informatiile despre plata sau alte informatii privitoare la tranzactia propriu zisa. Certificatele de siguranta trebuie postate astfel incat sa fie vizibile.

De asemenea in articol se mai pune accentul pe faptul ca ar trebui sa existe o varietate de modalitati de plata si de optiuni de transport. Unii cumparatori prefera doar un anumit card bancar sau un anumit tip de transport. O data ce realizeaza ca nu sunt indeplinite conditiile pe care acestia le impun in privinta aceasta si anume sa aiba posibilitatea de a plati cu diferite tipuri de carduri pot renunta la procesul de cumparare din acel magazine. Este important de inclus detalii legate de comanda si informatii de confirmare la terminarea procesului de cumparare. Informatiile din pagina de confirmare trebuie sa contina un numar de telefon al transportatorului sau data asteptata a livrarii dar poate contine si adresa, modalitatea de plata, metoda de transport sau altele.

Consider ca unul din cele mai importante lucruri pentru un magazin online este testarea de diferite combinatii si metode in stabilirea celei potrivite. Prin folosirea diferitelor strategii si instrumente pentru testarea fiecareia si analiza efectelor asupra magazinului si asupra interactiunii cumparatorilor se poate gasi ceva ce nu functioneaza cum trebuie si astfel va putea incepe procesul de imbunatatire.

Ca si o concluzie cred ca daca sunt testate mai multe din aceste practici si daca se va alege in final cea mai potrivita strategie in functie de afacerea respectiva va duce la imbunatatirea procesului de cumparare, a vanzarii, a comenzii, a increderii cumparatorilor si la eliminarea problemelor intampinate de vanzatorii online . Unele dintre orientări cheie privind continutul unui site in vederea vanzarii produselor cred eu ca sunt in primul rand simplitatea, cu cat mai simplu si mai usor de inteles pentru cumparatori cu atat mai bine, in al doilea rand rapiditatea aici ma refer la rapiditatea procesului de cumparare de la cautarea informatiilor privind produsul dorit pana la achitarea acestuia, in al treilea rand vizibilitatea, sa fie vizibil fiecare buton iar cele mai importante sa se diferentieze de celelalte si in al patrulea rand designul sa fie unul curat si sa existe logica.

In final pentru fiecare magazin trebuie testate mai multe metode de imbunatatire a acestuia iar alegerea celei mai potrivite poate duce deseori la concluzia ca un lucru minor modificat poate schimba foarte multe de la perceptia cumparatorilor privind un produs pana la cresterea ridicata a vanzarilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu