joi, 11 noiembrie 2010

Primii trei operatori de telefonie mobilă adună din ce în ce mai puțini clienți noi

"Piața locală a serviciilor de telefonie mobilă continuă să fie afectată de situația economică dificilă din țară, se arată în rapoartele financiare le grupurilor telecom prezente în România. De altfel, având în vedere scăderea puterii de cumpărare, dar și rata de penetrare a telefoniei mobile, care a depășit 100%, baza totală de clienți mobili a crescut în ultimele 12 luni, doar cu 0,75%, respectiv 200.000 de utilizatori."
Părerea mea este că majoritatea utilizatorilor încearcă să își diminueze costurile facturilor/cartelelor migrând de la un operator de telefonie mobilă la altul. Pe de altă parte și ofertele legate de modelele telefoanelor mobile prezentate de operatori sunt extrem de importante, fiecare persoană orientându-se spre performanță la costuri reduse. De aici pornește și importanța duratei contractului (în caz ca sunt încheiate abonamamente) fiindca fiecare opteaza, de obicei, pentru varianta de timp mai redusă.Pentru a atrage în continuare cât mai mulți clienți, acești operatori încearcă o abordare axată pe retenția clienților, chiar cu riscul diminuării venitului mediu pe utilizator. În aceste condiții, primordiali sunt clienții care prezintă un risc crescut de părăsire a rețelei pentru a-și diminua costurile Însă prin condițiile economice dificile, operatorii riscă tot mai mult să piardă clienții. De aceea în ultima perioadă aceștia s-au concentrat, mai mult, pe satisfacerea clienților deja existenți. Acestora li se propun servicii noi, ca alternativă serviciilor contractate de alți operatori, cu scopul scăderii cheltuielilor totale lunare, dar și pentru creșterea surselor de venituri proprii ale operatorilor.
Primii 3, cei mai mari, operatori de telefonie mobilă din țara nostră sunt: Vodafone, Orange și Cosmote. Bineînțeles ca între aceștia există o concurență foarte acerbă. Aceasta apare mai ales prin numărul de abonamente pe care le deține fiecare rețea în parte: Orange - 6.000.000, Vodafone - 4.960.000 și Cosmote - 100.000 (cf. www.orange.ro). Cu toate că este primul operator de pe piața românească, compania Orange este singura care a pierdut din numărul de utilizatori. Aceasta avea anul trecut în luma septembrie nici mai mult, nici mai puți de 10,69 milioane de clienți... Iar in luna septembrie a.c acești utilizatori sunt în număr de 10,39 milioane (cf. Ziarul Financiarul).. Această diferență este totuși considerabilă și simțitoare. Spre deosebire de Orange, Vodafone, însă, și-a mărit baza de clienți cu 300.000 față de anul trecut, iar Cosmote cu 500.000 (clienți) în ultimul an (cf. Ziarul Financiarul). Dar aceste creșteri sunt foarte mici în comparație cu cele de anii trecuți...





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu