miercuri, 7 decembrie 2011

Business Intelligence - solutie pentru sistemul de învăţământ?

Pornind de la definiţia tehnologiei Business Intelligence, mulţi cred ca acest domeniu este utilizat numai de companii. Soluţiile de Business Intelligence se pot adapta uşor şi nevoilor unei universităţi în care fluxul de date este mare şi este nevoie de soluţii eficiente pentru a realiza o situaţie clară a bugetului, a performanţelor.

O unitate de învatamant poate să stabilească şi să monitorizeze indicatori de performanţă cheie la fiecare nivel al organizatiei si poate masura în mod obiectiv performaţa rezultatelor sau poate primi alerte automate pentru a informa reprezentaţii din conducerea unităţii de învăţământ atunci când un prag a fost trecut, sau rezultatele sunt în scădere. Indiferent de scopul instituţiei de învăţământ, aceste alerte şi valori KPI pot ajuta Ministerul Învăţământului în măsurarea succesului curriculum-ului, campaniilor de marketing şi performanţa pentru o şcoală profesională, universitate, colegiu sau şcoală primară.

O unitate de învăţământ poate monitoriza starea financiară şi operaţională a organizaţiei şi poate crea rapoarte pentru a se conforma reglementărilor guvernamentale, pentru a îmbunătăţi serviciile personalului şi performanţele elevilor, să ajusteze strategiile de marketing şi promovare, şi pentru a reduce cheltuielile în plus.Pentru o universitate o gestionare şi o analiză a rentabilităţii ajută la o relaţie bună cu studenţii actuali sau cu viitori studenţi. Conducerea universităţii poate astfel identifica cursurile sau specializările care îi motivează pe studenţi.

Beneficile unei soluţii de Business Intelligence în cadrul unei unităţi de învăţământ sunt destule de multe printre care:

  • ÃŽmbunătăţirea procesul de admitere a studenÅ£ilor, elevilor
  • Monitorizarea performaÅ£elor studenÅ£ilor (studenÅ£ii olimpici sau cei care participă la diferite activităţi educaÅ£ionale)
  • ÃŽmbunătăţirea performanÅ£ei financiare cu perspectivă completă în rezultate ÅŸi capacitatea de prognoză completă, o gestionare eficienta a bugetului alocat pe facultăţii, domenii de cercetare
  • Stabilirea ÅŸi monitorizarea indicatoriilor cheie de performanţă (KPI) pentru a măsura în mod obiectiv performanÅ£ele ÅŸi rezultatele la nivel naÅ£ional a activităţiilor din unitatea de învăţământ.

Un exemplu care ar putea fi implementat cu succes este cel care a avut loc în New York unde membrii sistemului de învăţământ au semnat pe o periodă de cinci ani un contract cu IBM în valoare de 80 de milioane de dolari pentru realizarea unor soluţii de Business Intelligence pentru a monitoriza activităţile, performanţele elevilor, studentilor şi pentru a îmbunătăţi gradul de absolvirea a şcolii, facultăţii la timp (doar patru din zece studenţi termină la timp facultatea)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu