joi, 1 decembrie 2011

Publicitatea pe Facebook




Nu mai este secret cum se pot face banii pe internet. Publicitatea este o adevarata mina de aur in acest domeniu. Si compania Facebook a inteles acest lucru, astfel ca in anul 2008 au introdus reclamele in cadrul site-ului. Un pas destul de important, mai ales daca ne uitam la sumele astronomice pe care compania Facebook le castiga din publicitate. In anul 2010 Facebook a facut aproximativ 1.5 miliarde de dolari doar din publicitate. Acum ar trebui sa ne intrebam cum a reusit sa ajunga la asemenea venituri!




In primul rand este vorba de culegerea datelor si a conexiunilor pe care fiecare utilizator facebook le are. Operatiunea este simpla: reteaua de socializare strange informatii despre educatie, interese, calatoriile pe care utilizatorul le face, si cum ii influenteaza acestea stilul de viata, pe scurt, strange informatii mai pretioase decat orice motor de cautare, cum ar fi Google.
In al doilea rand este vorba de reclama in sine. Primul element in realizarea unei reclame il reprezinta pagina de Facebook. Pffff cate like-uri nu am dat…. daca ne-am uita la pagina de informatii a noastra ca si uitilizatori am descoperi ca toate lucrurile care ne plac (carti, bauturi, filme, branduri) sunt asezate astfel incat sa ne ofere o “carte de vizita” a  intereselor noastre.
Exista numeroase branduri care au pagini pe Facebook, numarul lor este impresionant, printer primele 15 se regasesc:




Al doilea element in promovare este reprezentat de fani. Dupa cum am observant in tabelul de mai sus, nu doar sa ai pagina pe Facebook este important ci si traficul de pe pagina conteaza, cati fani se regasesc pe acea pagina, sau cu alte cuvinte cate like-uri are. Numarul fanilor variaza de la luna la alta in functie de segmental de marketing unde se plaseaza produsul. De asemenea o deosebita importanta se acorda butonului “Like” externalizat pe alte site-uri.
Al treilea element consta in faptul Facebook este mai mult decat o companie de publicitate clasica. Acesta stie cu exactitate numele firmei, locatia, persoana care a dat anuntul (F/M) precum si ora in care s-a facut anuntul. De exemplu ei pot spune cate femei de peste 40 care lucrează pentru IBM, în nordul statului New York şi emite un anunţ în fiecare vineri între orele 18:00 şi 22:00. Această resursă publicitate este de self-service, complet automatizata, şi asigura jumatate din veniturile comerciale Facebook.
Din anul 2011 compania Facebook a lansat optiunea Subscribe, optiune prin care te poti abona paginilor de care esti interesat, iar pe viitor se promite posibilitatea de a cumpara online de pe facebook.
Desigur ca numarul de fani pe care companiile il au este si in functie de brand. Dar cu ajutorul acestui site firmele mici pot deveni cunoscute cel putin la nivel local. Facebook este un important furnizor de informatii, este ca un ziar electronic. Este foarte comod pentru noi sa aflam stiri si anunturi despre lucrurile care ne intereseaza doar din cateva click-uri dimineata, lucuri precum stiri, colectii noi de haine, oferte de vacanta samd. In unele cazuri, Facebook are un trafic mai mare de stiri decat Google. Aceste trafic de stiri este determinat bineinteles si de numarul de postari ale utilizatorilor si de relevanta acestora.

Facebook nu este cea mai buna cale de promovare a unui produs, dar aceasta este un adevarat succes, iar compania Facebook obtine foarte multe venituri de pe seama acestor reclame.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu