Nu mai este secret cum se pot face
banii pe internet. Publicitatea este o adevarata mina de aur in acest domeniu. Si
compania Facebook a inteles acest lucru, astfel ca in anul 2008 au introdus
reclamele in cadrul site-ului. Un pas destul de important, mai ales daca ne
uitam la sumele astronomice pe care compania Facebook le castiga din
publicitate. In anul 2010 Facebook a facut aproximativ 1.5 miliarde de dolari
doar din publicitate. Acum ar trebui sa ne intrebam cum a reusit sa ajunga la
asemenea venituri!
In primul rand este vorba de culegerea
datelor si a conexiunilor pe care fiecare utilizator facebook le are. Operatiunea
este simpla: reteaua de socializare strange informatii despre educatie,
interese, calatoriile pe care utilizatorul le face, si cum ii influenteaza
acestea stilul de viata, pe scurt, strange informatii mai pretioase decat orice
motor de cautare, cum ar fi Google.
In al doilea rand este vorba de
reclama in sine. Primul element in realizarea unei reclame il reprezinta pagina
de Facebook. Pffff cate like-uri nu am dat…. daca ne-am uita la pagina de
informatii a noastra ca si uitilizatori am descoperi ca toate lucrurile care ne
plac (carti, bauturi, filme, branduri) sunt asezate astfel incat sa ne ofere o “carte
de vizita” a intereselor noastre.
Exista numeroase branduri care au
pagini pe Facebook, numarul lor este impresionant, printer primele 15 se
regasesc:
Al doilea element in promovare este
reprezentat de fani. Dupa cum am observant in tabelul de mai sus, nu doar sa ai
pagina pe Facebook este important ci si traficul de pe pagina conteaza, cati
fani se regasesc pe acea pagina, sau cu alte cuvinte cate like-uri are. Numarul
fanilor variaza de la luna la alta in functie de segmental de marketing unde se
plaseaza produsul. De asemenea o deosebita importanta se acorda butonului
“Like” externalizat pe alte site-uri.
Al treilea element consta in faptul Facebook
este mai mult decat o companie de publicitate clasica. Acesta stie cu exactitate
numele firmei, locatia, persoana care a dat anuntul (F/M) precum si ora in care
s-a facut anuntul. De exemplu ei pot spune cate femei de peste 40 care lucrează pentru IBM, în nordul statului New York şi emite un anunţ în fiecare vineri între orele 18:00 şi 22:00. Această resursă publicitate este de self-service, complet automatizata, şi asigura jumatate din veniturile comerciale Facebook.
Din anul 2011 compania Facebook a lansat
optiunea Subscribe, optiune prin care te poti abona paginilor de care esti
interesat, iar pe viitor se promite posibilitatea de a cumpara online de pe
facebook.
Desigur
ca numarul de fani pe care companiile il au este si in functie de brand. Dar cu
ajutorul acestui site firmele mici pot deveni cunoscute cel putin la nivel
local. Facebook este un important furnizor de informatii, este ca un ziar
electronic. Este foarte comod pentru noi sa aflam stiri si anunturi despre
lucrurile care ne intereseaza doar din cateva click-uri dimineata, lucuri
precum stiri, colectii noi de haine, oferte de vacanta samd. In unele cazuri,
Facebook are un trafic mai mare de stiri decat Google.
Aceste trafic de stiri este determinat bineinteles si de numarul de postari ale
utilizatorilor si de relevanta acestora.
Facebook nu este cea mai buna cale de
promovare a unui produs, dar aceasta este un adevarat succes, iar compania
Facebook obtine foarte multe venituri de pe seama acestor reclame.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu