joi, 1 decembrie 2011

Pozitia pe care o ocupa Social Media in cadrul afacerilor de talie mica

Dupa cum toata lumea stie, exista mari diferente intre metodele adoptate de companiile de talie mica si cele de talie mare, atunci cand vine vorba de obtinerea succesului. In general organizatiile mult prea mici nu au resursele, bugetul si nici cunostintele necesare pentru a reusi.

Aparent majoritatea intreprinderilor mici sunt dispuse sa utilizeaze social media datorita costurilor aparent modice, aproape inexistente, insa lucrurile nu stau chiar asa.

Potrivit unui studiu furnizat de catre OfficeArrow (centrul de afaceri din SUA), realizat cu ajutorul unui esantion constituit din 343 de directori ai unor companii de talie mica, preponderent entitati cu cel mult 10 angajati, toti membrii ai retelei OfficeArrow, 88% dintre acestia prezinta convingerea cum ca social media le-ar putea inlfluenta oarecum afacerile, iar 67% dintre acestia nu cred ca utilizarea social media ar putea conduce catre o crestere semnificativa a veniturilor. Tot acest raport dezvaluie ca 96% dintre micii intreprinzatori nu utilizeaza niciun fel de social media management.

De cele mai multe ori majoritatea intreprinzatorilor afacerilor de talie mica dau gres atunci cand incearca sa utilizeze noile retele sociale in scop profesional, ba chiar mai mult acestia nu intentioneaza sa investesca online, decat atunci cand inteleg procedeele. De aceea, in opinia mea cred ca ar fi mai bine daca ar angaja un expert pentru a-si optimiza afacerea.

De regula intreprinzatorii chestionati utilizeaza social media din urmatoarele considerente:

-49% pentru a-si dezvolta notorietatea brand-ului;

-32% pentru motive strict legate de serviciile adresate clientilor;

-17% pentru rating-urile si review-urile produselor;

-31% deoarece nu stiu de unde sa inceapa;

Mai departe voi enumera cateva din motivele pentru care este utilizata social media in cadrul firmelor mici ce a constituit esantionul raportului amintit mai sus:

- pentru 28.5% dintre acestia reprezinta o modalitate propice in a avea acces la cele mai recente stiri si informatii;

- 10% pentru recomandarile/rating-urile produselor/serviciilor;

- 16% pentru update-urile rapide;

- 12% pentru interactiunea cu alte companii in scopul obtinerii sprijinului necesar;

- 28.5% pentru a avea parte de impresiile clientiilor asupra produselor;

- 5% in determinarea utilizatorilor de a fi mai raspunzatori de actiunile lor.

Dupa parerea mea, un avantaj de care pot beneficia companiile mici prin folosirea social media, este ca acestea pot raspunde atat comentariilor pozitive cat si celor negative.

Dar hai sa privim si cum stau lucrurile de fapt. Momentan afacerile de aceasta talie sunt coplesite de social media, de cele mai multe ori impiedicandu-le sa dea randamentul necesar, fie din simplul motiv ca nu sunt dispuse sa dea share la orice, fie din cauza ca nu ar sti sa raspunda mesajelor negative, ori fie din simplul motiv ca pentru cele mai multe dintre acestea ar constitui o pierdere de timp si resurse. Alte motive pentru care afacerile de talie mica ar mai refuza folosirea social media ar mai fi: suprasolicitarea de informatii de catre potentialii utilizatori si refuzul de a dezvalui unele informatii confidentiale.

Actualmente, in cadrul unei astfel de afaceri, inca este ambiguu carei parti i-ar reveni misiunea de a realiza social media: fie departamentului de marketing, fie directorului, actionarilor, managerului, administratorului, sau departamentului IT.

In concluzie social media pentru companii trebuie sa reprezinte o platforma, prin intermediul careia ar trebui sa “asculte” si nu sa “vorbesca”, de recomandat fiind ca accentul sa fie pus pe actiunile clientilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu