joi, 8 decembrie 2011

Comunicarea Corporatista in Retelele Sociale [4]


Internetul a facut distributia DOCUMENTELOR mult mai facila, acestea fiind disponibile imediat, ca resurse profesionale. Companiile utilizeaza instrumentele de distributie a continutului digital pentru a dirija miscarea documentelor si pentru a profita din diseminarea informatiilor catre partenerii lor. Aplicatiile de continut sunt folosite pentru a distribui documente in comunitati, pe baza unor cereri/ inscrieri.

Docstoc este utilizat pentru cautarea si distributia documentelor profesionale, cu clienti din toata lumea. De asemenea, acest site a accentuat folosirea documentelor incorporate in blogosfera si multimedia. Docstoc este  o comunitate online si o piata electronica, unde utilizatorii din toata lumea pot parcurge si cumpara documente profesionale. Este o platforma pentru incarcarea si distributia documentelor si serveste drept magazin online, in domenii de afaceri, drept, finante, tehnic si educational, gratuit sau contra cost, unde documentele pot fi usor gasite, vizualizate si descarcate. Docstoc furnizeaza, de asemenea, tehnologii pentru distributia si promovarea online a documentelor.

Scribd ajuta publicistii profesionisti sa ajunga la zeci de milioane de cititori in fiecare luna, furnizand informatii diverse, de la afaceri la istorie si calatorii. Acest site faciliteaza publicarea, promovarea si monetizarea muncii lor.

Companiile pot folosi aplicatia LeadShare de la SlideShare pentru a colecta informatii despre potentiali clienti, prin distributia documentelor si prezentarilor incarcate. Datele SlideShare arata in felul urmator:
~ 29 de milioane de vizitatori lunar, 80 de milioane de pagini vizualizate;
~ printre primele 300 de situri ca popularitate;
~ utilizatori din zona tehnologica si de afaceri (profesionisti din IT, marketing, antreprenori, investitori, consultanti).




”Am inceput sa folosim LeadShare pentru prezentarile noastre si am obtinut 10 clienti potentiali in prima saptamana. Un astfel de client ne-a adus chiar o cifra de afaceri de zeci de mii de dolari” marturiseste Brad Ward de la Blue Fuego. ”LeadShare este o idee revolutionara si eficienta. In mai putin de cinci minute, a crescut beneficiile tuturor documentelor incarcate prin adaugarea facilitatii de contact pentru clientii potentiali” spune si J.T. Keating, vicepresedinte de marketing la CoreTrace.

Exista, deopotriva, si cateva OBSTACOLE pe care organizatiile trebuie sa le constientizeze si sa le ocoleasca pentru a avea succes in campaniile de marketing in retelele sociale:
~ Marketingul in retelele sociale trebuie abordat cu o gandire creativa. Solutiile problemelor trebuie sa fie particularizate ca si concept si strategie.
~ Nu se pot obtine rezultate doar copiind strategiile altora – acestea se pot folosi ca sursa de inspiratie, dar nevoile sunt diferite de la companie la companie.
~ Din cauza evolutiei rapide a tehnologiei, chiar si cele mai avansate campanii pot fi etichetate drept invechite in doar cateva luni.
~ Organizatiile ar trebui sa se fereasca de lansarea unor campanii de marketing social fara a intelege care sunt canalele potrivite pentru nevoile lor. De exemplu, doar pentru ca toata lumea foloseste Facebook, nu inseamna ca ar putea fi un mediu eficient pentru piata tinta propusa. Calea aleasa trebuie sa construiasca marca si sa invite audienta la conversatii si socializare.



Alte cateva PRINCIPII se pot deduce din exemplele prezentate:
~ Marketingul in retelele sociale nu necesita neaparat o investitie majora. De exemplu, crearea unor clipuri video amuzante si originale poate fi folosita pentru a crea expunere si pentru a creste vanzarile.
~ Pentru a deveni populara, o campanie trebuie sa impinga barierele sociale si sa determine o impresie puternica asupra audientei.
~ O metoda eficienta de cercetare de marketing este chiar sa intrebi consumatorii si apoi sa actionezi pe baza acestor informatii.
~ Marketingul in retelele sociale nu se traduce neaparat in castiguri monetare. Totusi, este posibil sa folosesti instrumentele media pentru a creste profiturile. Cele mai bune strategii sunt implementate pe mai multe platforme, mai ales atunci cand piata tinta este deja familiarizata cu relationarea sociala online.



In concluzie, comunicarea corporatista prin retelele sociale ajuta organizatiile sa recolteze cu succes avantajele peisajului media social, prin comunicarea online si construirea de relatii. Folosind aceste instrumente, organizatiile de orice fel sunt capabile sa analizeze si sa implementeze cele mai potrivite strategii de marketing pentru a atinge obiectivele organizationale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu