Internetul a facut distributia DOCUMENTELOR mult mai facila, acestea
fiind disponibile imediat, ca resurse profesionale. Companiile utilizeaza instrumentele
de distributie a continutului digital pentru a dirija miscarea documentelor si
pentru a profita din diseminarea informatiilor catre partenerii lor. Aplicatiile
de continut sunt folosite pentru a distribui documente in comunitati, pe baza
unor cereri/ inscrieri.
Docstoc este utilizat pentru
cautarea si distributia documentelor profesionale, cu clienti din toata lumea.
De asemenea, acest site a accentuat folosirea documentelor incorporate in
blogosfera si multimedia. Docstoc este o
comunitate online si o piata electronica, unde utilizatorii din toata lumea pot
parcurge si cumpara documente profesionale. Este o platforma pentru incarcarea
si distributia documentelor si serveste drept magazin online, in domenii de
afaceri, drept, finante, tehnic si educational, gratuit sau contra cost, unde
documentele pot fi usor gasite, vizualizate si descarcate. Docstoc furnizeaza,
de asemenea, tehnologii pentru distributia si promovarea online a documentelor.
Scribd ajuta publicistii
profesionisti sa ajunga la zeci de milioane de cititori in fiecare luna,
furnizand informatii diverse, de la afaceri la istorie si calatorii. Acest site
faciliteaza publicarea, promovarea si monetizarea muncii lor.
Companiile
pot folosi aplicatia LeadShare de la SlideShare
pentru a colecta informatii despre potentiali clienti, prin distributia documentelor
si prezentarilor incarcate. Datele SlideShare arata
in felul urmator:
~
29 de milioane de vizitatori lunar, 80 de milioane de
pagini vizualizate;
~
printre primele 300 de situri ca popularitate;
~
utilizatori din zona tehnologica si de afaceri (profesionisti din IT,
marketing, antreprenori, investitori, consultanti).
”Am
inceput sa folosim LeadShare pentru prezentarile noastre si am obtinut 10
clienti potentiali in prima saptamana. Un astfel de client ne-a adus chiar o
cifra de afaceri de zeci de mii de dolari” marturiseste Brad Ward de la Blue
Fuego. ”LeadShare este o idee revolutionara si eficienta. In mai putin de cinci
minute, a crescut beneficiile tuturor documentelor incarcate prin adaugarea
facilitatii de contact pentru clientii potentiali” spune si J.T. Keating,
vicepresedinte de marketing la CoreTrace.
Exista, deopotriva, si cateva OBSTACOLE pe care organizatiile trebuie
sa le constientizeze si sa le ocoleasca pentru a avea succes in campaniile de marketing
in retelele sociale:
~
Marketingul in retelele sociale trebuie abordat cu o gandire creativa.
Solutiile problemelor trebuie sa fie particularizate ca si concept si
strategie.
~
Nu se pot obtine rezultate doar copiind strategiile altora – acestea se pot
folosi ca sursa de inspiratie, dar nevoile sunt diferite de la companie la
companie.
~
Din cauza evolutiei rapide a tehnologiei, chiar si cele mai avansate campanii
pot fi etichetate drept invechite in doar cateva luni.
~
Organizatiile ar trebui sa se fereasca de lansarea unor campanii de marketing
social fara a intelege care sunt canalele potrivite pentru nevoile lor. De
exemplu, doar pentru ca toata lumea foloseste Facebook, nu inseamna ca ar putea
fi un mediu eficient pentru piata tinta propusa. Calea aleasa trebuie sa
construiasca marca si sa invite audienta la conversatii si socializare.
Alte
cateva PRINCIPII se pot deduce din
exemplele prezentate:
~
Marketingul in retelele sociale nu necesita neaparat o investitie majora. De
exemplu, crearea unor clipuri video amuzante si originale poate fi folosita
pentru a crea expunere si pentru a creste vanzarile.
~
Pentru a deveni populara, o campanie trebuie sa impinga barierele sociale si sa
determine o impresie puternica asupra audientei.
~
O metoda eficienta de cercetare de marketing este chiar sa intrebi consumatorii
si apoi sa actionezi pe baza acestor informatii.
~
Marketingul in retelele sociale nu se traduce neaparat in castiguri monetare.
Totusi, este posibil sa folosesti instrumentele media pentru a creste
profiturile. Cele mai bune strategii sunt implementate pe mai multe platforme,
mai ales atunci cand piata tinta este deja familiarizata cu relationarea
sociala online.
In concluzie, comunicarea corporatista prin retelele sociale ajuta organizatiile
sa recolteze cu succes avantajele peisajului media social, prin comunicarea
online si construirea de relatii. Folosind aceste instrumente, organizatiile de
orice fel sunt capabile sa analizeze si sa implementeze cele mai potrivite strategii
de marketing pentru a atinge obiectivele organizationale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu