Afacerile online folosesc ca principale instrumente urmatoarele
1. Scrisoarea de vanzare
2. Autoresponderul
Scrisoarea de vanzare este deosebit de importanta pentru ca este cea care lasa prima impresie asupra potentialului client. O scrisoare buna poate creste exponential vanzarile, in timp ce o scrisoare neinspirata duce rapid la pierderea clientilor.
Astfel de scrisori sunt fie postate pe siteul ( sau blogul ) posesorului fie sunt trimise pe email persoanelor din baza de date construita anterior.
Scrisoarea de vanzare nu trebuie confundata cu un newsletter ( de multe ori newsletterul include si o scrisoare).
De fapt care e ideea?
Daca iti faci o baza de date oferind ceva ( informatii gratuite privind legislatia, idei de afaceri, informatii despre NLP) cei interesati isi vor introduce de buna voie adresa de email. Ceea ce inseamna ca cresc sansele ca acestia sa si citeasca ceea ce le este trimis. Eu de exemplu sunt abonata la 5-6 astfel de newslettere. Si le citesc, nu de fiecare data, dar , daca imi place titlul atunci sigur deschid. Cred deci ca titlul aste foarte important. De fapt, fiecare parte a unui astfel de newsletter e importanta pentru ca cu cat e mai bine realizat sansele de cumparare cresc.
Creezi un newsletter interesant si, o data cu el se poate expedia si scrisoarea de vanzare.
Dupa cum am spus, sunt sanse mai mari ca oamenii sa deschida newsletterul daca s-au abonat de buna voie la el decat daca ar primi aceeiasi informative fara sa o solicite.
Aceasta este o varianta des folosita, si, probabil foarte eficienta de a obtine clienti. Bineinteles calitatea informatiilor conteaza...
Autoresponderul
Autoresponderul este cel care intra in joc dupa ce potentialul client a solicitat primirea unui newsletter ( sau a oricarei informatii oferite de site ). Acest instrument creaza practice baza de date, trimite newsletterele, etc. Cu cat afacerea e mai dezvoltata cu atat e mai bine ca acesta sa fie complex. ( trimite automat o serie de informatii de baza, utilizeaza numele celul care se aboneaza la newsletter, are o serie de facilitati pentru utilizator...)
Prezint, in continuare 5 motive pentru care un autoresponder profesional este important:
1. Profesionalism. Eficient in crearea bazei de date, trimite mesajele in asa fel incat sa nu fie considerate spam, gestioneaza liste foarte mari.
2. Numar mare de optiuni – le poti alege pe cele care iti sunt cele mai utile.
3. Protectie mai mare impotriva plangerilor in sensul ca stocheaza informatii cu privire la cei care se aboneaza astfel incat sa poata fi folosite la nevoie; este usor pentru abonati sa se dezaboneze de la serviciu.
4. Se poate programa momentul in care sa fie trimise informatiile.
5. Sunt permanent imbunatatite in functie de feedbackul primit de la client.
Fara autoresponder, cel care gestioneaza intreaga afacere ar trebui sa trimita personal newsletterul sau raspunsul la comanda fiecarui client. In plus, ar trebui sa adauge manual in baza de date numele si adresa de email a solicitantului… va puteti da seama ca ar fi foarte obositor…Am avut ocazia sa fac asta, de multe ori pentru ca unde lucram trimiteam sute de mailuri si mi-ar fi fost foarte util un autoresponder…fie si unul gratuit.
Pentru cei interesati…am atasat si o lista de autorespondere mai mult sau mai putin gratuite :)
http://www.learnhomebusiness.com/freestuff/autoresponderlists.htm
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu