duminică, 12 decembrie 2010

Tool-uri gratis pentru găsirea influenţatorilor social media

Am tot vorbit de social media, reţele sociale, Twitter, Facebook, strategii de social media, dar nu m-as fi gândit că există şi instrumente de monitorizare a activităţii social media care pot ajuta orice business. Întâmplător am găsit 2 articole pe această temă, care prezintă o listă de aplicaţii contra-cost (http://tinyurl.com/2b68z9p) şi o listă de aplicaţii gratis (http://tinyurl.com/2g2qyck).

Fiecare dintre acestea au ca scop găsirea persoanelor şi a site-urilor cu influenţă, care pot ajuta un business în strategia de promovare a brandului online. Au fost făcute nişte studii de către cei de la Fresh Networks, care sunt sintetizate în 2 rapoarte diferite (urmăriţi linkurile disponibile în articole). Mai jos voi evidenţia câteva aspecte cheie legate de monitorizarea traficului social media şi rezultatele analizei a 8 instrumente contra-cost.

În analiza influenţei, facem distinţie între popularitate şi expertiză. De exemplu, în reţelele sociale Facebook şi Twitter, cei care au o influenţă mai mare nu sunt cei care au un număr cât mai mare de prieteni sau followeri (persoane populare), ci mai degrabă cei care deţin expertiză dintr-un anumit domeniu, sector de activitate.

Influenţa este determinată de 3 factori :

  • credibilitate – o persoană cu influenţă trebuie să fie credibilă pentru a atrage atenţia celor din jur;
  • distanţa faţă de public: care include atât auditoriul imediat, cât şi auditoriul mai larg (indirect);
  • stilul.

Există mai multe tipuri de persoane cu influenţă:

  • “A list” - câştigă influenţă prin popularitate, reuşind de obicei să transmită un mesaj general (Oprah, Lady Gaga);
  • “The long tail” - deşi au cunoştinţe într-un domeniu de nişă, nu au un auditoriu larg;
  • “Magic Middle” - se concentrează pe un număr redus de subiecte, adresându-se unor grupuri demografice de bază.







Găsirea oamenilor care pot influenţa reputaţia online a business-ului tău poate crea valoare adaugată din social media.

Există diferite niveluri de angajament din partea persoanelor cu influenţă, după cum urmează :

  • Inactiv – este conştient de sectorul sau subiectul respectiv, dar nu se implică în mod activ.
  • Brand Conscious – conştient de brand. Generează ceva buzz, dar nu este în totalitate implicat, dând doar referinţe online despre brand.
  • Amplificatori de tipul „Word-of-Mouth” – diseminează mesaje cheie care sunt în legătura direct cu brandul, produsul sau serviciul tău.
  • Brand Advocates / Evangelists – susţin şi promovează brandul tău online.
  • Ambasadori ai brandului – promoteri cheie care au o implicare puternică cu brandul tău online. Ar putea reprezenta o legătură comercială.








Când un business are un angajament cu o persoană cu influenţă, este importantă dezvoltarea unui plan care să se alinieze atent la strategia social media, la publicul ţintă şi obiectivele de business mai largi.

Paşii spre dezvoltarea unei strategii de influenţă:

  1. Stabileşte ce vrei să reuşeşti prin intermediul unei persoane cu influenţă (eliminarea unor aspecte negative, amplificarea aspectelor pozitive?).
  2. Ascultă publicul ţintă (cine, ce, unde, cum se vorbeşte despre brandul tău).
  3. Alege instrumentele cu atenţie (există numeroase aplicaţii de monitorizare social media, atât contr-cost, cât şi gratis).
  4. Fii realist în privinţa timpului şi resurselor (deşi aplicaţiile de monitorizare uşurează mult munca, tot e nevoie de o persoană să identifice persoanele cu influenţă şi să comunice cu ele).
  5. Cunoaşte persoanele cu influenţă: analizează persoanele, ce scriu ele, motivaţia lor şi valoarea pe care o pot aduce brandului tău înainte de a încheia un angajament cu ele.
  6. Există un moment şi loc pentru toate: alege cu grijă modul de construire a relaţiei cu acea persoana (mai întâi online, pe urmă reuniuni faţă în faţă) si nu uita că şi tu trebuie să aduci valoare acelei persoane.
  7. Construieşte o relaţie sănătoasă cu influenţatorii – este important să fii autentic, să accepţi critica, să nu ai o atitudine de superioritate, să nu întrebi, să nu spui.
  8. Nu intra direct în subiect: decât să vorbeşti din prima despre produse specifice, brand, alege o temă mai largă pentru a crea o legătură înainte de a discuta aspectele comerciale.
Dintre aplicaţiile contra-cost analizate, iată care sunt concluziile:

1) Brandwatch

Beneficii principale: capacitatea de a căuta informaţii, utilizarea flexibilă a metricilor, interacţiunea cu graficele, posibilităţi multiple de segmentare a datelor.

Este recomandat pentru găsirea persoanelor cu influenţă de pe forumuri.

2) Radian6

Beneficii principale: uşurinţă în utilizare, uşor de instalat (mai puţin de 5 minute), crearea unei pagini de lucru personalizate, sistem de găsire a informaţiei flexibil, posibilităţi multiple de segmentare şi sortare a rezultatelor, opţiuni de vizualizare a informaţiei foarte bune.

Este recomandat ca instrument de analiză în detaliu a influenţatorilor, permiţând sortarea, filtrarea şi înţelegerea datelor ce se potrivesc nevoilor tale. De asemenea, oferă cele mai bune rezultate în găsirea persoanelor cu influenţă de pe Twitter.

3) Alterian SM2

Beneficii principale: posibilităţi multiple de segmentare a datelor, de analiză în detaliu, grafice interactive.

Este cel mai recomandat pentru segmentarea datelor.

4) Attensity360

Beneficii principale: instalare uşoară, interfaţă intuitivă, interactivitate cu grafice.

Este instrumentul cel mai uşor de învăţat să îl foloseşti.

5) Social Radar

Beneficii principale: instalare rapidă şi la obiect, interfaţă a utilizatorului intuitivă, un instrument de vizualizare a surselor de top excelent, extraordinar în găsirea articolelor de pe bloguri relevante.

Este instrumentul cel mai recomandat pentru vizualizarea informaţiilor despre influenţatori.

6) Sysomos

Beneficii principale: uşor de folosit, pagină de lucru interactivă, instrumente analitice care permit analiza sofisticată şi profundă a datelor, segmentare şi vizualizare a datelor flexibile.

Este instrumentul cu cel mai bun USP (unique selling point), anume faptul că poţi vedea autoritatea Twitter a persoanelor care urmăresc persoane cu influenţă pe Twitter.

7) Scout Labbs

Beneficii principale: instalare rapidă şi uşoară, navigare uşoară, interacţiune cu grafice şi animaţii.

Este recomandat deoarece oferă cele mai relevante rezultate în materie de Youtube şi imagini/fotografie pe un anumit subiect.

8) Synthesio

Beneficii principale: pagina centrală interactivă şi impresionantă, posibilitatea de customizare a acesteia în funcţie de nevoile tale, monitorizarea zilnică a rezultatelor în 30 de limbi, instrumente analitice care permit analiza în detaliu, segementare şi vizualizare a datelor flexibile, opţiuni diferite de vizualizare a datelor (grafice, word-cloud).

Oferă cea mai bună experienţă a utilizatorului (datorită caracteristicilor integrate), fiind şi cel mai eficient instrument pentru găsirea persoanelor cu influenţă de pe Facebook.

Toate instrumentele au diferite puncte tari, de aceea în alegerea aplicaţiei pentru identificarea influenţatorilor este foarte important de luat în considerare:

- din ce surse extrag datele;

- maniera în care permit segmentarea informaţiilor;

- cum permit analiza în detaliu a datelor.

Odată ce ai identificat influenţatorii, depinde numai de tine cum intri în contact cu ei şi ce doreşti să realizezi prin aceasta. Pentru atingerea succesului maxim, strategia de utilizare a influenţatorilor online ar trebui să se alinieze cât mai aproape strategiei social media în sens mai larg.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu