marți, 28 decembrie 2010

E-mail Martketing ???


Fiind in lipsa de subiecte am dat o cautare pe Google si scriu " stiri e-business". Printre primele subiecte care imi apar se numara acesta" EMAIL MARKETING". In prima faza am ramas mirat pentru ca nu gaseam care poate fii legatura intre un banal email si marketing. Acum stiu ca voi o sa ma atacati cu mii de intrebari despre aceast subiect insa eu am sa va informez pe rand ca sa nu mai avem apoi nelamuriri.
1. Ce este E-mail Marketingul?

Daca doriti sa va dau o definitie neacademica as putea afirma ca este o metoda de a face bani din piatra seaca. Daca urmarim o definitie cat mai aproape de adevar atunci am sa va spun ca E-mai marketingul este o forma de marketing direct care foloseste posta electronica drept un mijloc de comunicare in comert sau o metoda de strangere a fondurilor pe baza audientei e-mailurilor expediate.
2. Care este rolul E-mail Marketingului?
Termenul de E-mail Marketing este folosit de obicei pentru a desemna:
  • trimiterea de e-mailuri cu scopul de a consolida relatia dintre un comerciant si clientii sai existenti pentru a stimula fidelizarea clientilor in vederea mentinerii unei relatii comerciale de durata;
  • trimiterea de e-mailuri scopul de a castiga noi clienti sau de a convinge clientii actuali sa cumpere ceva imediat sau intr-un timp cat mai scurt;
  • adaugarea de reclame la e-mailurile trimise de catre alte companii clientilor sai;
  • trimiterea e-mailurilor pe Internet si urmarirea expeditiei pana in momentul in care exista siguranta ca e-mailul a ajuns la destinatie.
3. Avantaje si dezavantaje
Exista atat avantaje cat si dezavantaje in utilizarea E-mail Marketingului in comparatie cu metodele traditionale de publicitate prin corespondenta.
E-mail Marketing este popular printre companii din mai multe motive:
  • mai mult de jumatate din utilizatori de Internet obisnuiesc sa isi verifice mailul sau sa trimita mailuri de cel putin odata pe zi;
  • permite sa ajunga la consumatori cu ajutorul unui mesaj relevant, personalizat si in acelasi timp dinamic;
  • este o forma foarte populara a marketingului digital si prezinta o crestere de 15 % in anul 2009, a generat venituri in valoare de 292 milioane de lire sterline numai in Marea Britanie;
  • in mediul online reprezinta una dintre cele mai bune strategii de marketing pe care firmele le pot aplica indiferent de pozitia ocupata pe piata locala sau internationala;
  • tranzactiile care se desfasoara prin intermediul postei electronice permit comerciantilor sa raspunda promt la orice cerere de cumparare primita, astfel se asigura o vanzare rapida si sigura.
Principalul dezavantaj il reprezinta legitimitatea acestui tip de marketing iar aceasta problema poarta generic numele de "SPAM".Un raport emis de catre o autoritate in domeniu ( the e-mail services Return Path) arata ca la mijlocul anului 2010 din toate mesajele expediate au fost respinse in medie cu un procent de 56% iar 8% dintre acestea au fost filtrate.
4. Voi o sa ma intrebati: " Dar ce este acest SPAM????"
DEFINITIE: SPAM (in limba engleza) desemneaza in general mesaje electronice trimise catre o multitudine de destinatari in scopuri publicitare sau nelegale fara acordul acestora.
Ce intra in aceasta categorie?
  • mesaje publicitare nesolicitate;
  • mesaje ce urmaresc realizarea unei fraude prin obtinerea de date confidentiale.
Oricare dintre aceste tipuri de mesaje reprezinta o pierdere de timp, energie si resurse pentru destinatari, furnizori de servicii si comunitatea utilizatorilor de Internet. Orice destinatar al unui calcutator a observat ca acest fenomen a scapat de sub control.
Are mai multe forme:

  • un necunoscut va propune sa vizitati un site sau sa faceti o afacere , cel mai probabil ilegale
  • o lista de trimitere de mesaje pe care ati fost inscris fara stirea dumneavoastra si primiti mesaje prin care sunteti invitat sa comandati diverse produse si servicii.
Consecinte:
  • umplerea casutei de mesagerie on-line cu mesaje nedorite;
  • pierderea de timp cu citirea mesajelor si stergerea lor.
5. Concluzie finala.
In concluzie acest tip de marketing poate fii pentru unii muma iar pentru altii ciuma. Poti fii de acord cu aceasta abordare indiferent de care parte a baricadei te aflii, comerciant sau client si poti avea beneficii dar si mai probleme de pe urma acestor mesaje comerciale nesolicitate. Cel mai important de retinut este ca acest fenomen este unul de amploare si ca reprezinta o cale de comincare neconventionala intre client si comerciant, chiar daca unii o pot considera extrem de agasanta. Acestea fiind spuse atentie la SPAM si nu va mai suparati pe mesajele nesolicitate pe care le primiti si ochii mari la tentativele de frauda!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu