Blog-ul studentilor de la Masteratul de Relatii Economice Internationale, anul II, Facultatea de Stiinte Economice si Administrarea Afacerilor, Universitatea TRANSILVANIA din Brasov - disciplina E-Business.
luni, 6 decembrie 2010
Criza economica un element profitabil pentru e-commerce
Pentru majoritatea companiilor criza economica a a generat pierderi majore , dar pentru alte companii a fost cea mai profitabila perioada si chiar a generat cresteri economice. Probabil cel mai mult de castigat a avut piata din Asia. Asia si-a creat o imagine de proasta calitate din cauza produselor de calitate scazuta si lipsite de fiabilitate, dar cu timpul Asia s-a imbutatit iar cu preturile deosebit de atractive a generat o crestere economica. Foarte multe firme si-au indreptat atentia catre piata asiatica. Satuli de costurile enorme , care le plateau la firmele din Europe din Vest au inceput sa fie interesati de furnizori din Asia. Multi producatori au produse cu o calitate decenta la un pret cu peste 60% mai ieftin ca in Europa. Acest fapt a generat un real interes de a stabili conexiuni noi pe Alibaba.com. Tot mai multi producatori sau potentiali clienti si-au facut cont pe Alibaba si au inceput cautarea de produse. Datorita distantei mari dintre tarile din Europa si Asia , beneficitatea e-comerce-ului a dat roada. Costuri reduse de a cauta si de comunica cu un potential furznior sau client.
Statistic, cifra de utilizatori a crescut pe alibaba cu peste 60-70% in ultimii 3 ani de zile. Acest fapt dovedeste ascedenta si interesul firmelor idn Europa catre Asia.
Putem beneficia si de alte avatanje datorita unei platforme virtuale. Costul de administrare si de a crea o imagine profesionala sunt mult mai reduse in comparatie cu o campanie de marketing la nivel global. Putem crea un magazin virtual unde putem posta poze detaliate sau chiar filmari cu produsele noastre. Clientul poate studia atent functionașiatea produsului. La prezentarea comapniei putem aduaga un film cu un tur virtual al companiei. Alibaba sfatuieste toti producatorii sa-si creeze astfel de materiale pentru a putea castiga increderea clientului. Prin intermediul programului Trade Manager, care are toate carctersticile unui portal de adminstrare si comunicare. Putem beneficia de functioa de Messenger scris sau telefonic, prin care putem comunica gratuit cu cleintul. Putem urmari zilnic evolutia pietei bursiere. Primim stastici cu rezultatele generate de produsele postate pe alibaba.com
Alibaba.com organizeaza periodic targuri virtuale de profil, la care pot participa toti membrii , care au profil Gold. Prin intermediul targuluiu putem intra in conexiune direct cu potentiali clienti , care au direct interesul de achizitie.
Alibaba participa la toate targurile internationale de amploare unde face publicitate companiilor inscirse pe Alibaba.com
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu