miercuri, 22 decembrie 2010

Folositi aplicatii care sa blocheze reclamele in browser? S-ar putea sa aduceti siteurile preferate la sapa de lemn

Cel putin asta pare sa spuna un articol ars technica.

Iar argumentele sunt destul de convingatoare dupa parerea mea. Primul se refera la parerea foarte larg raspandita de altfel, ca daca oricum nu dam click pe reclamele care apar pe un site, inseamna ca n-ar avea nici o importanta daca am bloca reclamele cu un mic addon pentru browser. Dar aici intervine o problema, si anume ca daca exista o multime de siteuri care au modelul de advertising construit nu pe baza de click, ci pe baza de view. In alte cuvinte, sunt platiti sa afiseze reclamele, chiar daca nu dati click pe ele. Dar daca folositi un ad-blocker, este posibil ca aceste reclame sa nu mai apara deloc, iar asta inseamna, in final, ca siteul pe care il vizitati nu are nici o posibilitate sa obtina venituri de pe urma vizitei dumneavoastra.

Poate va puneti problema… de ce sa obtina bani de pe urma mea? Eu doar citesc ce scrie pe site, nu ma intereseaza reclamele si cum fac ei bani. Dar daca privim putin mai in amanunt, putem sa ne dam seama ca este foarte posibil ca reclamele sa fie singura modalitate prin care site-ul se poate sustine financiar (exista si exceptii, de exemplu acest blog care…. se sustine prin bunavointa contributorilor, motivate fiind in final de o nota la un examen).

Un exemplu foarte simplu evidentiaza totusi cum functioneaza majoritatea siteurilor si care sunt efectele negative pe care ad-blockerele le au asupra lor: e ca si cum ai incerca sa manageriezi un restaurant in care doar o parte din persoanele care mananca ajung sa si plateasca. Iar cu cat procentul celor care platesc este mai mic, cu atat dificultatile sunt mai mari. Diferenta notabila consta in faptul ca, in cazul unui site, plata pentru “serviciu” nu se face in mod direct.

Ei mananca:






Si ei platesc:






Cu toate ca nu este o comparatie ideala, dar… exista o problema. Exista multe persoane care nu stiu ca blocarea reclamelor poate afecta siteurile pe care le viziteaza, sau care blocheaza reclamele doar pentru ca s-au saturat de reclame pe internet in general, nu pentru ca vor sa faca rau site-urilor. Totusi, parerea mea este ca de multe ori reclamele de pe site-uri sunt deranjante, si poate ca ar trebui sa se incerce macar un business model care sa includa macar doua surse de montizare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu