luni, 13 decembrie 2010

Servicii şi instrumente gratuite de monitorizare Web 24/7


Ştiţi care ar putea fi cel mai cumplit coşmar al unei companii ce îşi desfăşoară activitatea online? Pe podium se poate situa, cu certitudine, “căderea” (downtime) server-ului în mijlocul nopţii. Care ar fii rezultatul? Clienţii din cealaltă parte a lumii s-ar afla în imposibilitatea de a accesa diverse rapoarte şi programe de care depind. Aceasta s-ar putea transforma într-un dezastru. Din fericire, companii ce deţin know-how tehnic au sesizat acest lucru şi au încercat să îl remedieze.

Cronologic vorbind, întâi a apărut problema (căderea server-elor), ce a condus la căutarea unei soluţii. Iar acum putem vorbi de Monitorizarea Website - procesul de testare şi verificarea a posibilităţii de interacţiune a utilizatorilor cu un Website/aplicaţie web. Acest procedeu este adesea folosit de companii pentru a se asigura că site-urile lor sunt funcţionale, pot fii accesate.

În acest articol am găsit câteva instrumente şi servicii Web gratuite care au rolul de a monitoriza funcţionalitatea unui site.

Cu siguranţă că nu toţi proprietarii de site-uri Web nu pot realiza monitorizarea 24/7 a portaluilor lor generatoare de venituri şi, de aceea, este vital pentru ei să remedieze cât mai repede posibil problema, pentru a reduce suma pe care ar putea să o piardă. Pentru cei care nu deţin site-uri care să genereze venituri există alt dezavantaj- reputaţia acestora fiind cea care va avea de suferit, în cazul în care site-ul nu a funcţionat (timp de câteva ore sau chiar zile), iar proprietarul nu a ştiut acest lucru. Astfel, s-ar putea pierde din vizitatori, sau mai rău, clienţi fideli.

Din fericire, există servicii Web care pot verifica un site din când în când (fie că e vorba de servicii gratuite sau plătite) şi notifica proprietarul cu privire la disfuncţionalităţile apărute. În continuare este prezentată o compilaţie de servicii Web şi instrumente pentru monitorizare Web.

Monitorizare Web gratuitã

Pentru cei care nu au utilizat încă un astfel de serviciu, e bine să înceapă cu un tracker gratuit. Exista o mulţime de servicii care urmăresc starea unui site fără a fi nevoie să plătească vreun bănuţ pentru aceasta. Bineînţeles că exista unele limitãri şi ele variază în funcţie de furnizorul ales.

1.Mon.Itor.Us

În prezent monitorizează peste 120.000 de site-uri, şi, de asemenea, oferă şi servicii precum monitorizare internă şi de urmărire a numărului de vizitatori.

Modalitate de funcţionare: monitorizează site-ul şi trimite o avertizare în cazul în care serverul “cade”. Pentru unii, acest lucru poate părea un detaliu minor, dar pentru companiile cu o puternică prezenţă Web, aceste mesaje, e-mail-uri de notificare şi rapoarte pot fi vitale.

Frecvenţă: 5 minute;

Servicii premuim: Da;

Protocol compatibil: HTTP/HTTPS, POP3, IMAP, FTP, TCP/IP.

2. Site Uptime

Este un serviciu de monitorizare, care verifică site-ul la intervale regulate şi anunţă proprietarul prin e-mail sau SMS în cazul în care acesta devine indisponibil.

Frecvenţă: 30 minute;

Servicii premuim: Da (Planul premium-5$/lună şi Planul avansat-10$/lunã);

Alerta: SMS sau e-mail.

Cel mai bun promotor al unui serviciu bun este reprezentat de consideraţiile pozitive venite din partea clienţilor, şi Site Uptime are un astfel de client Comply Serve, o firmă din Marea Britanie, înfiinţată în 2006, a cărei activitate constã în reducerea costurilor de implementare şi menţinere a conformităţii soft-ului de management. Clienţii Comply Serve includ jucători importanţi din industrii foarte reglementate, cum ar fi transportul şi farmaceutica, dar şi întreprinderile mici şi mijlocii pot beneficia de resursele tehnice ale companiei.

Terry McMahon, IT manager la Comply Serve, a declarat că angajarea serviciilor de monitorizare ale Site Uptime a fost esenţială, mai ales datorită complexităţii unui sistem de monitorizare internă care devenea necesar. Deoarece Comply Serve oferă aplicaţii software clienţilor săi, compania necesita un grad ridicat de disponibilitate online. Deşi compania are propriul sistem de monitorizare care îi asigura o disponibilitate de 99,99%, a apelat şi la alte servicii pentru a fi “alertaţi” dacă apar probleme.

Uptime este considerată a fi o aplicaţie completă, uşor de utilizat şi accesibilă. Din iunie până în prezent, Comply Serve nu a primit niciun raport care să semnaleze întreruperea funcţionării site-ului, dar a primit avertizări că site-ul se restarta în fiecare noapte - o problemă potenţialã pentru clienţi din alte fusuri orare. Fără un serviciu de monitorizare Web, acest lucru ar fi trecut neobservat luni de zile.

3. Uptrends

A fost lansat de cãtre fondatorii OneStat.com, unul dintre liderii mondiali în furnizarea de analize Web în timp real, cu clienţi precum Universitatea Cornell, Massachusetts Institute of Technology, Thomas Cook, HP şi FujiFilm.

Frecvenţă: 30 minute;

Servicii premuim: Da;

Alerta: e-mail, SMS, RSS.

Alte site-uri de monitorizare: Internet Seer, Site 24×7, HyperSpin, HostTracker, Dotcom Monitors, Site Probe, Killer Website Monitor, Vertain, Uptime Party, Internet Vista, ServerMojo.

Instrumente de monitorizare gratuite

Pentru cei acre nu doresc să depindă de serviciile disponibile pe internet pot încerca monitorizarea stării site-ului cu următoarele aplicaţii desktop:

1.SDL Website Monitor o colecţie de script-uri care permit monitorizarea şi / sau testaterea unui site. Paginile pot fi verificate periodic pentru a se asigura că sunt disponibile şi corecte.

2.Zabixopen source ce oferă companiilor soluţii de monitorizare;

3. Google Desktop Gadget Website Monitor afişează starea site-ului direct pe desktop.

Concluzii:

Consider că toate companiile a căror activitate se aflã “cu un picior în internet” ar trebui să apeleze la o modalitate de monitorizare a “disponibilităţii” site-ului propriu, mai ales că există variante care nu necesită efectuarea unor costuri. Printre avantajele clientului care a apelează la monitorizarea Web se numără:

· eliminarea riscului de eşuare a tranzacţiilor pe Internet şi de pierdere de venituri şi credibilitate;

· oferirea de aplicaţii Web de calitate clienţilor;

· creşterea eficienţei aplicaţiilor Web şi asigurarea faptului că acestea sunt întotdeauna disponibile şi rulează performant, etc.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu