joi, 30 decembrie 2010

E-commerce-ul romanesc in plina expansiune

Conform ultimelor studii, in anul 2008 s-a constatat o dublare a magazinelor online romanesti ce folosesc modalitati de plata prin card. Chiar daca a crescut si numarul utilizatorilor romani care au invatat si platesc online cu cardul, s-a constatat o preferinta a utilizatorilor romani pentru produsele si serviciile straine decat pentru cele autohtone.
Motivul real al acestei situatii:
neseriozitatea multor companii din Romania, care dupa ce au facut un site si au postat un magazin online, l-au ignorat in totalitate, in unele cazuri chiar ignorand comenzile clientilor.
Ne-reactualizarea
datelor de pe site-uri constituie motivul 2 al afirmatiei, vizitatorul site-ului observand din start ca unele produse fie au preturi extrem de mici (ca cele cu un an in urma), fie sunt oferite produse care nu se mai fabrica de mult sau sunt scoase din ofertele producatorilor.
Este continuu sustinuta afirmatia conform careia piata romaneasca se afla in plina expansiune si continua dezvoltare, insa acest lucru nu se poate realiza prin neimplicare.


Companiile au nevoie de strategii
de dezvoltare si planuri de mentinere a pozitiei pe piata. Dezvoltarea continua reprezinta punctul cheie in mentinerea fidelitatii clientilor si atragerea celor potentiali, totodata relevand seriozitatea si gradul de integritate al firmei.

O alta problema in momentul de fata vis-a-vis de acest subiect, cu toate ca acest comert electronic romanesc se afla in contiuna crestere, o constituie webmasterii sau webdesignerii care realizeaza site-uri de tip magazin online, pe care le supra-incarca cu produse fictive si spam pentru motoarele de cautare.
Este, din pacate, un obicei sa cauti de exemplu o imprimanta HP un anumit model pe Google, iar prima pagina de rezultate sa fie cu tot felul de site-uri care nu au acel produs, dar il au ca si text ori in keywords, ori prin alte metode de optimizare SEO.
Inutilitatea practicilor de acest tip care nu fac decat sa dovedeasca faptul ca oricum nu pot fi oferite clientului produsele care le cauta, forteaza clientii sa caute intai magazinele din strainatate si apoi sa incerce sa caute si in site-urile romanesti.

Propunerea ar fi ca macar site-ul sa fie facut cu un marketing deosebit, lucru ce ar putea sa-i recomande potentialului client alte produse similare sau mai bune fara a-l forta sa opereze cautarea in alte magazine din strainatate si abia apoi sa incerce sa caute produsul/serviciul dorit si in site-urile romanesti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu