Misiunea Google-ului este capsulate in depunerea de declaratie SEC “ sa organizam informatiile din lume si sa le facem accesibile universal si folositoare “
Google defineste calea cea mai profitabila si efectiva de a duce la bun sfarsit misiunea lor este sa puna nevoile utilizatorilor pe primul plan. Oferind o calitate inalta in experienta cu utilizatorii, a dus la o ampla promovare a publicitatii indirect si o puternica crestere in trafic.
Cateva dogme notabile ale filosofiei Google-ului sunt:
Ø Focalizeaza-te pe utilizator si toate celelalte vor urma
Ø E preferabil sa faci un singur lucru foarte, foarte bine
Ø Poti produce bani fara sa faci rau (fondatorii sunt bine cunoscuti si aspru pedepsiti pentru aceasta afirmatie)
Plasarea utilizatorilor pe primul loc se reflecta in trei obligatii principale ilustrate in declaratiile Google SEC:
1. Vom face tot posibilul sa oferim cele mai relevante si utile rezultate de cautare posibile, independenti de motivarea financiara
2. Vom face tot posibilul sa oferim cele mai relevante si utile reclame. Reclamele nu trebuie sa fie o intrerupere enervanta. Daca orice element rezultat de pe o pagina de cautare este influentat de o plata catre noi, o vom face clar catre utilizatorii nostril.
3. Nu vom inceta sa imbunatatim experienta noastra cu utilizatorul, tehnologia noastra de cautare si alte obiective importante organizatorice ale informatiei.
In declaratia anuala Google SEC (cea mai buna sursa de informatie despre strategia si pozitia valorica a Google-ului) compania explica “ Cum aducem valoare utilizatorilor nostrii “ : “ Ne servim utilizatorii prin faptul ca dezvoltam produse ce cauta, creaza, organizeaza si impartasesc informatii cu usurinta si cu rapiditate. Plasam o clasa
Cateva din beneficiile cheie care sunt accentuate sunt:
ü cuprinzator si relevant
ü obiectivitate
ü acces global
ü utilizare usoara
ü pertinent
ü informatie comerciala folositoare
ü platforme de acces multiple
ü imbunatatirea Web-ului
Servicii noi ale Google-ului pentru 2010:
Amplitudinea deja stabilita a serviciilor Google este bine cunoscuta. Multe dintre acestea au putut fi atinse prin achizitii.
Angajamentul Google-ului pentru inovare este indicat de aceste multe recente achizitii catre serviciile lor, ceea ce arata ca ambitiile lor se extend mai mult decat managementul cautarii si al informatiei prin dezvoltarea sistemelor de operare si hardware pe mai multe platforme pentru a-si indeplini misiunea “de a organiza informatia globala si de a o face universal accesibila si utila”
v Google TV – prin parteneriat cu Sony si alti vanzatori de echipamente hardware
v Telefonul Nexus One, care utilizeaza sistemul de operare Google Android, lansat in ianuarie 2010
v Publicitate mobile – desi Google a oferit reclame de tip text o buna perioada de timp, achizitia in 2009 a programului AdMob permite imbunatatiri sophisticate
v Sistemul de operare Google Chrome – un sistem de operare usor de utilizat anuntat in 2009 si initial predispus Netbook-urilor
v Browser-ul Google Chrome – anuntat in 2008 ca variant beta si produs integral pentru Windows in 2009
In 2009, Google a generat aproximativ 97% din veniturile sale de pe urma agentiilor de publicitate si cu cei ramasi din companiile sale, un produs de cautare de pe urma carora companiile pot instala tehnologii noi prin programele Google Appliance si Google Mini.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu