Fiecare site este conceput astfel încât să atragă atenţia a cât mai multor persoane, atât de sex feminin cât şi masculin, dar, când vine vorba de cumpărăturile online pot exista o serie de diferenţe între cele două sexe. Pe când bărbaţii cumpără rapid şi trec repede la următorul pas, femeile sunt mai adâncite în procesul de cumpărare. Totuşi cele două ajung şi la un consens când ne referim la uzabilitate, atât femeile cât şi bărbaţii preferă un site care este uşor de utilizat. Pentru bărbaţi mai este importantă şi viteza de descărcare (cât de repede pot trece de la o pagina la alta, cât de repede apare poza unui produs). În ceea ce priveşte navigarea, accesibilitatea şi personalizarea părerile sunt apropiate.
De cele mai multe ori femeile gândesc pe termen lung. „Articolul pe care îl voi cumpăra îmi va folosi şi peste câţiva ani? “De aceea ele cântăresc bine situaţia înainte de a lua o decizie în a cumpăra un produs. Dacă site-ul este destinat femeilor ar trebui acordată o garanţie si sa se menţioneze acest lucru. Bărbaţii gândesc pe termen scurt dorind tot timpul să treacă la următorul pas. Aceste lucruri îl ajută pe comerciant în alegerea celei mai bune strategii pentru vânzarea produselor şi pot astfel să asigure o creştere a uzabilitatii site-ului.
În ceea ce priveşte culoarea, albastrul pare să fie culoarea aleasă de ambele sexe, maro şi portocaliu fiind cele mai nepotrivite iar verdele pare să fie preferată adolescenţilor. Movul este în fruntea clasamentului la femei în timp ce la bărbati se află la sfârşitul listei.
Deci întrebarea de bază rămâne “Ar trebui să fie conceput un site pentru bărbati şi un site pentru femei, cu diferite culori, imagini, produse, navigaţie şi încărcare a paginii?” Răspunsul meu este bineînţeles că nu. Este important de a optimiza paginile pentru încărcare rapidă şi logică şi navigare utilizabilă pentru toată lumea. De exemplu redesignul site-ului Mint.com a făcut ca performanţa acestuia să crească cu 20%, principalul motiv fiind ca noul design este mai „prietenos”, mai plăcut pentru femei.
Atunci când a avut loc promovarea pentru Kindle, Amazon a vizat bărbaţii şi femeile diferit (recunoscând autentificarea membrilor site-ului) prin afişarea de mâini de bărbat sau de femeie în banner-ul de promovare.
Diferenţe între sexe şi modul lor de gândire este normal să existe, important este ca acestea să fie cunoscute şi să fie fructificate de fiecare comerciant în parte dar depinde de măsura în care aceştia le cunosc sau fac eforturi în a le cunoaşte. Aceste diferenţe dacă sunt luate în considerare pot determina o strategie favorabilă pentru magazinele online care duce la creşterea vânzărilor. În final, toate aceste elemente prezentate trebuie luate în seamă de către comercianţi în vederea unei mai bune uzabilitati a site-ului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu