duminică, 5 decembrie 2010

Browser-ul Google Chrome urca incet dar sigur



Pentru a scrie acest articol, m-am documentat putin si am aflat, spre surprinderea si nestiinta mea, ca primul browser din lume a fost NCSA Mosaic, urmat de Netscape si nu Internet Explorer. La finele anului 2008 cei de la Google s-au gandit ca nu le-ar strica deloc imaginea unui browser propriu si au creat GOOGLE CHROME.
Inca din faza de testare, adica mai putin de 100 de zile, browser-ul a atars peste 10 milioane de utilizatori, ceea ce reprezinta 1% din cota dominata de Inetrnet Explorer.
Eu folosesc acest browser de cateva luni bune si pot spune ca sunt foarte multumita de el. In primul rand pentru ca este cu mult mai rapid decat IE sau FF.
Si este si foarte simplu de folosit, in primul rand este disponibil in limba romana si ceea ce imi place cel mai mult este faptul ca se actualizeaza singur fara ca eu sa fac nimic. Mai dispune de un reader PDF incorporat, care poate deschide fara puginuri sau programe suplimentare fisirele de tip PDF. Momentan nu au inca zoom in sau zoom out dar daca mergi cu mouse-ul in coltul din dreapta jos, apare toolbar care imi permite sa potrivesc documentul la inaltimea ferestrei, sau la latime acesteia.

Am gasit aici, publicat raportul browserelor web pe luna noiembrie. Am observat ca IE isi mentine coborarea , ajungand la 58%, in scadere cu 1% fata de luna octombrie, iar Chrome se pare ca inca continua ascensiunea pe piata, ajungand la 9,3 %.



Daca va aflati si voi printre cei care folosesc acest browser, as vrea sa va dezvalui cateva combinatii de taste, trucuri cum le spun eu :P, care va vor ajuta sa navigati mult mai usor (asat daca nu cumva le stiti deja) :
  1. Ctrl+Shift+N - deschide o noua fereastra in modul de navigare anonima.
  2. Ctrl + T - deschide un nou tab.
  3. Ctrl+Shift+T - deschide ultimul tab inchis.
  4. Ctrl+B - afiseaza sau ascunde bara de favorite.
  5. Ctrl+H - afiseaza istoricul paginilor vizitate.
  6. Ctrl+J - afiseaza pagina de download.
Daca nu folositi inca acest Browser va invit sa-l downloadati aici, si sa imi spuneti parerea voastra. Ce pot sa spun....eu il folosesc si ma imac bn cu el, ca sa spun asa, si dupa cum observ castiga incet dar sigur in fiecare luna noi procente in cota de piata, detronand usor usor Explorerul. Desi in fata clasamentului se afla si Firefox, am observat ca acesta nu are de suferit, dar cine stie...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu