duminică, 5 decembrie 2010

Maneaua desavarseste iPhone-ul

In sfarsit! E de-al nostru... ma refer la obiectul asta ostil (ca pret), cu “taciscrin”. Hahaha! In timp ce ma documentam, am gasit pe iTunes asta (am dat printscreen):


E o aplicatie pentru iPhone/iPod/iPad care grupeaza 58 de posturi axate pe manele... exact 58!!! S-a dat pe brazda... Acum vine marea problema... E CONTRA COST (0,79 Euro) in traducere libera pentru fanii genului: adica nu merge “pe ciordeala”. La fel ca majoritatea materialelor disponibile pentru iPod, aplicatia asta este “pe bani manca-ti-as”, prin intermediul atat de puternicului iTunes, care detine o cota de 70% din piata mondiala a download-ului de muzica digitala (urmat de Napster, care a jucat un rol important in evolutia iPod).

Ca tot am vorbit intr-o postare anterioara despre torrente si cat de (i)legal este
downloadul prin intermediul lor, astazi m-am gandit sa ofer o alternative legala: iTunes.
Intrucat multi nu stiu despre ce e vorba, voi explica pe scurt ce este iTunes. Ei bine, iTunes reprezinta o aplicaţie gratuită pentru Mac sau PC, care organizează şi redă muzică şi fisiere video de pe computer. Asa o descriu producatorii. Lasand la oparte puritatea si frumosul PR-ului, aplicatia ascunde sub aceasta fateta un ebusiness, o (alta) forma prin care Apple obtine castiguri considerabile (a se vedea tabelele) prin conectivitatea cu propriul magazin de distributie de „entertainment third-party” (adica muzica, aplicatii, filme create de alti producatori, dar suna aiurea tradus).

La baza, iTunes este conceput ca o interfata intre comparator si apple iTunes store, si ca mijloc de gestiune a continutului iPod-ului, iPhone-ului sau iPad-ului. 90% din veniturile generate de aplicatie provin din vanzarea de muzica, aici fiind intalnita cea mai mare varietate de melodii din lume, de la cele mai obscure pana la super smash-hituri.

Am stat si-am cugetat care ar fi motivul pentru care iTunes, atat de mondial (mai ceva ca Bercea Mondialu'), este cunoscut in Romania putin spre deloc. Sa fie oare numarul redus de utilizatori Mac, desi de la versiunea 4.1, actualmente ajuns la 10.1, iTunes este compatibil Windows? Sa fie oare faptul ca nimeni nu plateste muzica pe care o ia de pe net? Neee... asta chiar n-are cum!

Am indraznit sa gandesc ca aplicatia ar avea anumite dezavantaje in utilizare si am gasit urmatoarele:

  • Fisierele downloadate nu sunt in format fizic – deci Guta nu-ti va zambi din vitrina, mai bine mergi in piata!
  • Aplicatia nu se sincronizeaza cu mp3-ul tau chinezesc (nici cu al meu de altfel), ci doar cu iPod/Phone/Pad (desi sunt produse tot in China – nu e just)
Rezumand in cateva cuvinte, observam ca iTunes este o aplicatie “inchisa”. Desi grozava cand vine vorba de cumparat cantece individuale (in loc sa cumperi un album dance cu 1 piesa si 5 remixuri... de aia eu nici nu cumpar), am citit pe aici cum ca melodiile downloadate nu pot fi folosite decat in iTunes, si pot fi convertite cu greu in mp3 (ele fiind in format AAC). Prin urmare sunt compatibile doar cu produsele Apple.

Pe langa cantece si albume audio, magazinul mai gazduieste si audiobooks, aplicatii pentru iPhone, filme si episoade HD din serialul preferat, acestea din urma putand fi si inchiriate, dar tinand cont de durata mare de download (pana la 4 ore pt un film - am vazut la “The Gadget Show” pe Discovery Science), si faptul ca sunt protejate prind DRM (digital rights management), fapt ce ofera un numar limitat de utilizari si impiedica reproducerea ilegala, pot sa afirm ca nu-mi place iTunes!


Folosita de sine statatoare, aplicatia iTunes este cam degeaba. Poti asculta muzica din calculator, vedea filmulete, dar nu are "farmecul" dat de iTunes store. E incompleta. In plus, mi s-a parut cam neprietenoasa in utilizare, in sensul ca nu este prea precisa. Dorind sa caut muzica, ea imi afiseaza tot felul de aplicatii pentru iPhone... fix ceea ce nu-mi trebuie! Poate nu stiu eu s-o folosesc, dar nici nu-mi bat capul!


Desi nu este preferata mea, ideea de business a celor de la Apple este fara indoiala una banoasa, si prezinta avantajul ca melodiile pot fi cumparate individual, la preturi de sub 0.69, 0.99, 1.25 $, cu plata prin card. De altfel, 70% cota de piata spune, daca nu tot, multe despre ceea ce reprezinta iTunes!

In cadrul iTunes, experienta cumparaturilor online este desavarsita de ansamblul “mecanismelor” care vin in intampinarea clientului, iar aici ma refer la afisarea de produse related celui previzualizat, descrierea amanuntita a produselor, posibilitatea de a lasa commenturi... tot ce-i trebuie unui magazin virtual din zilele noastre, relevand totodata adevarul ca eu am realizat o prezentare sumara, si, in fapt, iTunes este mult mai complex.

Uninstall...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu