marți, 7 decembrie 2010

Cum să-ţi promovezi afacerea pe on-line


,,Ai o afacere, eşti la început de drum şi vrei să ajungi rapid cunoscut? Cum procedezi? Simplu: cartea de vizită a oricărui afacerist care se respectă e site-ul firmei.
Printre primii paşi pe care-i faci atunci când începi un business este site-ul afacerii. Mai ales la început de drum, dar şi pe parcurs, mediul on-line îţi permite să-ţi atingi clienţii aşa cum niciun alt mediu nu o poate face, mai ales dacă este luată în considerare latura financiară.

Mediul on-line are cele mai eficiente modalităţi de a te adresa strict clienţilor pe care îi vizezi, la acestea adăugându-se şi o viteză de reacţie foarte mare la schimbările mediului în care activezi. Dar ce folos să ai în portofoliu cele mai bune produse sau să oferi cele mai bune servicii dacă lumea nu ştie de tine?''
(citeste mai multe aici...)

Sa ne gandim la modalitatile de promovare a unei afaceri aflate la inceput de drum. Exista totusi multe agentii care fac campanii de promovare cu multe zerouri si care iti aduc zeci de mii de vizitatori si poate chiar si clienti buni, dar sa vorbim de un site micut, pentru o afacere la inceput de drum. Cum ar putea fi promovat site-ul fara bani?

Exista multe metode, unele atat de banale incat nici nu ne gandim la ele. Personal nu dispun de o asemenea afacere insa m-am gandit la cateva modalitati pe care le-as putea recomanda celor care se afla la inceput de drum:

1.Foloseste-te de prieteni sau cunostinte pentru a te recomanda celor interesati

Cu totii avem prieteni care au prieteni care la randul lor au alti prieteni. E posibil ca prietenii prietenilor tai sa aiba nevoie de serviciile tale. Nu te costa nimic sa ceri prietenilor sa te recomande pe tine, mai ales daca stii ca oferta ta este buna. E suficient sa mentioneze numele site-ului.

2. Fa-ti un blog si scrie pe el continut util pentru clientii tai, actuali sau potentiali

Ajuta la fidelizarea clientilor actuali, la SEO(optimizarea pe motoarele de cautare), iti intareste pozitia pe piata si poti atrage clientii noi care afla mai multe informatii despre tine .

3. Optimizeaza-ti site-ul pentru motoarele de cautare

Exista experti SEO care isi cunosc bine meseria, dar nu e greu sa inveti cateva reguli simple: insereaza cuvinte cheie despre obiectul de activitate al firmei tale in toate paginile site-ului etc. In timp vei obtine mai multi vizitatori targetati din motoarele de cautare.

4. Mentioneaza brandul tau si site-ul pe toate materialele publicitare

Carti de vizita, fluturasi, brosuri, contracte incheiate cu clienti, pe orice document legat de afacerea ta ar trebui sa apara adresa site-ului si brandul tau.

5. Realizeaza bartere cu reviste, posturi de radio sau firme cu obiect de activitate complementar

Tu le poti oferi lor produsele sau serviciile pe care le vinzi pentru a le da ca premii iar ei iti pot oferi promovare in spatiul de emisie sau prin intermediul afacerii lor.

6. Foloseste social media

Facebook, Twitter, LinkedIn pot fi utile daca stii sa le folosesti in mod adecvat. Twitter te poate ajuta sa interactionezi mai usor cu clientii potentiali, Facebook iti permite crearea unei comunitati de fani iar LinkedIn te ajuta in extinderea retelei de oameni cu care faci afaceri. Totusi,exista si cazuri cand social media nu te poate ajutaprea mult. Depinde si de specificul firmei tale.

7. Ofera materiale promotionale cu adresa site-ului tau

Poti merge acolo unde se afla clientii tai potentiali si poti oferi cadou magneti pentru frigider, pixuri, brichete, baloane, rulete, carnetele personalizate etc. Depinde doar de specificul afacerii tale si de clientii pe care vrei sa ii atragi. Toate materialele ar trebui sa aiba adresa site-ului si numele afacerii (brandul) pe ele. De exemplu poti oferi post-it-uri personalizate. Sunt foarte ieftine si in plus cu totii le folosim.

8. Organizeaza un concurs pe site si promoveaza-l in retelele sociale

Poti oferi ca premii chiar produse sau servicii pe care le vinzi sau poti realiza concursul in colaborare cu o alta firma pentru un impact mai mare.

9. Autocolant cu adresa site-ului si brandul pe masina proprie

Toate companiile mari au masinile autocolate cu logo-ul si site-ul propriu. Tu de ce sa nu o faci? In fond vorbim de afacerea ta aici...

10. Include-ti site-ul in directoare

Nu uita sa folosesti o descriere sugestiva pentru obiectul de activitate al firmei, sa incluzi cateva cuvinte cheie si numele afacerii.

11. Trimite comunicate de presa ziarelor locale

Incearca sa gasesti informatii interesante despre afacerea ta. Poate esti singurul care vinde un anumit produs, poate ajuti comunitatea prin crearea de locuri de munca, poate oferi servicii inedite. Gaseste o perspectiva interesanta asupra afacerii tale, realizeaza un comunicat de presa si trimite-l ziarelor locale. Nu ai nimic de pierdut.

Metodele de mai sus sunt accesibile si la indemana oricarei persoane la inceput de drum. Pentru campanii de promovare complexe (cu bugete complexe) exista agentii si consultanti care te pot ajuta. Important e sa incepi de undeva. Pentru a vinde clientilor acestia trebuie sa afle ca existi! Succes!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu