joi, 2 decembrie 2010

Google Places



Citind informatia pe blogul oficial al celor de la Google, informatie referitoare la Google Places m-am gandit la aspectele pozitive si negative ale acestui serviciu.
Un aspect pozitiv il regasesc in faptul ca detinatorii unei afaceri au posibilitatea unei promovari, prin intermediul serviciului Google Places, sa fie listati rapid pe Google atat in rezultatele cautarilor in motorul de cautare cat si in rezultatele date de Google Maps.
Am observat accesand serviciul Google Places ca dispune de o serie de informatii venind in ajutorul proprietarilor de afaceri; informatii referitoare la adresa locului unde se desfasoara activitatea, se poate afisa orarul de functionare, se pot stabili obiectivele de activitate, metodele de plata acceptate, se pot adauga poze de la locatia respectiva, se poate adauga pagina de web, numarul de telefon si alte informatii utile.
In opinia mea, pentru utilizator este ceva simplu, usor dar si interesant sa vizualizezi o locatie de pe harta indiferent ca esti intr-un oras nou sau la tine in oras, ajungi acolo unde vrei mult mai repede cand vezi locatia pe harta decat sa vezi o clasica adresa cu strada, numar etc. Si inca un lucru bun consta in faptul ca actualizarile informatiilor se fac in timp real pentru a nu crea eventuale neplaceri potentialilor clienti.
Gradul de credibilitate in randul clientilor creste, deoarece cu o adresa fizica stabila si un numar de telefon fix pare mult mai serioasa decat o afacere care nu are aceste elemente afisate.
Inca un avantaj se ragaseste in faptul ca serviciul este momentan oferit gratuit intreprinderilor mici si mijloci, resaturantelor si magazinelor.
Personal am observat ca acest serviciu incepe sa prinda destul de bine si in business-ul romanesc.
Un aspect negativ este vorba de serviciile seo (optimizare site), pe zi ce trece lucrurile se complica tot mai mult. Cum seo nu mai este ce a fost, nici prima pagina de la Google nu mai e ce a fost. Nu este placut sa optimizezi un site pentru anumite cuvinte cheie, sa il promovezi corect, iar in fata rezultatelor sa apara acele site-uri care folosesc produsele oferite de acest motor de cautare. Iar in Romania uneori locatiile nu merg exact cum trebuie, spre exemplu la afisarea rezultatelor firmelor din Brasov apar alaturi de cele din Bucuresti, desi nu au nicio treaba una cu alta.
Am observat cum Google prin functia autocomplete ne sugereaza cautari pe plan local, pentru a incuraja trecerea in spatiu online a afacerii creand o concurenta cat mai mare; sau functia de cautari similare unde sunt sugerate marcile serioase din domeniu.
Insa ma gandesc cate din intreprinderi folosesc in campaniile de promovare Google Places.
In concluzie serviciul oferit de Google are si aspecte pozitive dar si negative, iar urmatorul video explica modul de functionare al acestui serviciu.
http://www.youtube.com/watch?v=TpZan96KHOM

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu