Articolul ales prezintă un mic ghid pentru o lizibilitate mai bună a informaţiilor de pe un site. Acest lucru, citirea mai uşoară a informaţiilor poate duce la o accesare a paginilor de către un număr mai mare de persoane şi de asemenea poate îmbunătăţi gradul de uzabilitate.
Culoarea fontului şi culoarea fundalulului trebuie să fie în contrast, altfel cumpărătorii pot sări peste acele informaţii dacă ele nu sunt clar evidenţiate. La aceasta se referă şi regula standard care spune că: orice conţinut la care utilizatorul se poate uita mai mult de două secunde ar trebui să fie vizibil în mod clar şi să aibă un raport de contrast ridicat. Zona în care se află conţinutul ar trebui să fie monocromatică, culoarea de font şi cea de fond să fie opuse, de exemplu scris negru pe un fundal alb. Elementele meniurilor de navigare şi anteturilor pot avea parte de un tratament mai artistic întrucât utilizatorii se uită rar la aceste elemente pentru perioade lungi de timp. O bună sugestie poate fi crearea site-ului în nuanţe de gri, deoarece elementele nu ar trebui să se bazeze numai pe culoare.
Cea mai bună practică este considerată folosirea unor culori luminoase. Persoanele care au deficienţe de culoare, pot vedea toate culorile, dar au o problemă de diferenţiere folosind culori strălucitoare, boldite îi poate ajuta.
Dacă textul este compact şi nu se folosesc subtitluri şi diferite marcări care pot uşura citirea unui articol atunci uzabilitatea site-ului va fi scăzută. De asemenea un aspect curat al site-ului poate fi dat şi de folosirea unor paragrafuri scurte şi cu distanţa între ele şi prin evitarea încărcării fundalului care ar face ca textul să fie imposibil de citit.
Cred că pentru a atrage atenţia potenţialilor cumpărători este important a evidenţia cele mai importante puncte, prin boldirea acestora sau prin sublinierea textului cu o altă culoare pentru a atrage atenţia. Mai puţine informaţii dar clare sunt mai importante deoarece mai multe idei ar putea să dăuneze ducând la neînţelegerea conţinutul principal. De aceea un comerciant ar trebui să-şi pună următoarele întrebări: „Este absolut necesar să fie acolo această informaţie?” sau “O pot face fără aceasta?”, tocmai pentru a fi expuse doar informaţiile esenţiale. Ceea ce mai trebuie reţinut cu privire la acest subiect este faptul că dimensiunea fontului ar trebui lăsată la aprecierea fiecărui utilizator şi că linkurile trebuie lăsate colorate în albastru sau dacă acest lucru nu este posibil măcar trebuie lăsate subliniate şi nu trebuie subliniat nimic altceva ce nu reprezintă un link.
Concluzia pe care o pot despinde din acest articol este că îmbunătăţirea culorilor şi dimensiunilor textului din cadrul unui site de comerţ online au un efect asupra utilizatorilor obişnuiţi dar şi a persoanelor cu deficienţe de vedere. Astfel, urmărind aceste criterii, comercianţii pot satisface şi nevoile unor minorităţi şi site-ul va fi accesibil la o scară mai largă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu