joi, 16 decembrie 2010

Nivel record pentru publicitatea online in SUA. Piata vest-europeana de publicitate TV, depasita de Asia.

Piata americana de publicitate online a inregistrat un nivel record in primul trimestru al anului 2010. Europa de Vest a fost detronata de Asia-Pacific la capitolul publicitate TV. In Romania, postul Hallmark pregateste prima sa campanie de publicitate realizata local, iar Metropotam Group isi internalizeaza vanzarile, intrerupand colaborarea cu F5 X-Media.

• Veniturile din publicitate online au atins 5,9 miliarde de dolari pe piata americana in primul trimestru al anului 2010, in crestere cu 7,5% fata de aceeasi perioada a anului 2009, potrivit unui raport IAB-PricewaterhouseCoopers, citat vineri de Media Week. Sursa scrie ca este vorba despre cel mai ridicat nivel al veniturilor inregistrat de aceasta industrie intr-un prim trimestru si il citeaza pe David Silverman de la PwC, potrivit caruia "intrand in 2010 cu venituri atat de solide in primul trimestru este un semn al sanatatii si vitalitatii online media si al investitiilor continue ale clientilor in mediul interactiv, ca element-cheie in campaniile lor de publicitate".


• Europa Occidentala a fost depasita pentru prima data, in 2009, de regiunea Asia-Pacific in clasamentul global al cheltuielilor de publicitate TV, ca urmare a cresterii inregistrate de India si China, potrivit unui raport Informa, citat vineri de The Guardian. Valoarea neta a publicitatii TV in regiunea Asia-Pacific in 2009, eliminand comisioanele si discounturile, s-a ridicat la 27,9 miliarde de dolari, in timp ce valoarea pietei vest-europene s-a ridicat la 26,7 miliarde de dolari. America de Nord a ramas cea mai mare piata de publicitate TV, fiind evaluata la 38,9 miliarde de dolari.


• Postul de televiziune Hallmark pregateste prima campanie de publicitate realizata de Romania, organizand o licitatie in care au intrat sase agentii - McCann Erickson, Leo Burnett, Publicis, Ogilvy, Grey si Proximity, scrie Pagina de media. Licitatia este administrata de compania Stuff Media, reprezentantii acesteia precizand ca pana acum campaniile Hallmark erau realizate la Londra.

• Metropotam Group, care detine, intre altele, metropotam.ro, isi internalizeaza vanzarile si intrerupe colaborarea cu regia F5 X-Media, parte a diviziei new media a grupului Realitatea-Catavencu, F5, anunta Marius Pahomi pe blogul sau. Schimbarea vine la scurt timp dupa ce si Trilulilu a anuntat ca intrerupe colaborarea cu F5 si ca isi internalizeaza vanzarile de spatiu publicitar. Fostul sef al F5 X-Media, Dragos Gurarosie, a preluat in ianuarie pozitia de business director al Metropotam Group.

Se pare ca in ciuda crizei economice care a afectat intreaga lume, industria publicitatii online nu a avut de suferit in anul 2010. Perspectivele pentru 2011 se pare ca sunt favorabile, datorita iesirii din criza a multor tari. In ceea ce priveste tara noastra, criza economica persista si in 2011, insa in ciuda acestui faptul postul Hallmark a reusit sa realizeze prima campanie de publicitate online din Romania, fara a mai fi nevoie sa apeleze la companiile de profil londoneze. Se pare ca acesta a fost un prim pas pentru ca tara noastra sa reuseasca sa-si realizeze singura campanii publicitare online.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu