luni, 20 decembrie 2010

Istorie, date si valori– Alibaba.com



Alibaba.com este liderul global in e-commerce pentru companii mici si mijlocii si a grupului Alibaba. Fondata in 1999 in Hangzhou, China, Alibaba.com face posibila comunicarea a milioane de cumparatori sau furnizori din toata lumea pentru a stabilii conexiuni si parteneriate online pe trei platforme diferite: platforma globala (www.alibaba.com) pentru importatori si exportatori, platforma chinezeasca (www.1688.com) pentru comertul intern si printr-o companie asociata , o platforma japoneza (aliaba.co.jp) care faciliteaza comertul din si catre Japonia. Aditional Alibaba.com ofera posiblitatea de tranzactii bazate pe o platforma virtuala , care se axeaza pe comenzi mici cu transport rapid a bunurilor. Toate platformele cumulate au peste 56 milioane de useri inregistrati din mai mult de 240 de tari si regiuni. Alibaba.com ofera si un software de management si o infrastructura pe internet de servicii pentru piata chineza si constituie si un program educational de servicii de management si e-commerce profesional. Alibaba.com detine si Vendio si Auctiva, lideri in comertul online de 3 partide. Alibaba.com are birouri in peste 60 de orase in China, India, Japonia, Korea, Europa si USA.

Pe piata bursiera Alibaba.com este cotata cu o cifra de 1,7 Mil. de $. Yahoo China este membru grupului Alibaba.com. Alibaba.com este in continua crestere si dezvoltare. Ca si pionieri a industriei virtuale, se investeste foarte mult in scolarizarea personalului pentru a le dezvolta cunostintele despre e-commerce cat mai mult posibil. In 2004 s-a infiintat Ali-Institute pentru a oferi clientilor , dar si noiilor angajati din firma o educatie si un antrenament profesional. Din 2009 Ali-Institute s-a dezvoltat intr-o adevarata scoala de specializare pentru persoanele interesate de a intra in domeniul business-ului online. Alibaba dezvolta competentele persoanelor , care se inscriu in institutul ALibaba , dar le asigura si un job stabil ulterior la clienti sau la sediile ALibaba.com.

Din 2008 Alibaba a incheiat un parteneriat cu doua dintre cele mai mari banci din China. Acest parteneriat consta in facilitarea clientilor Alibaba.com un acces mult mai usor catre serviicile de acordare de credite. Foarte multe companii erau in prag de faliment si doar cu un imprumut bancar putea sa-si resusciteze companiile. Din 2008 pana in prezent s-au acordat credite in valoare de peste 30 Mil de Euro. Mii de companii si-au salvat activitatea datorita comertului online.

Anual se desfasoara Alifest in Hanghzou , China. La acest eveniment participa cateva mii de companii pentru a lua la cunostinta noiile avantaje sau servicii oferite de Alibaba.com. In cadrul evenimentului exista posibilitatea de a cunoaste noi parteneri sau de a invata noi strategii de e-marketing. In cadrul acestui eveniment se premiaza TOP-ul primelor 10 companii inregistrate pe ALibaba.com.

In 2011 Alibaba.com doreste sa-si dubleze cifra userilor activi. Targetul principal este sa-si dezvolate un lant de birouri pe continentul European si American. Pentru a facilita comertul cat mai eficient intre piata Europeana si Asiatica.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu