luni, 27 decembrie 2010

Alianțe strategice puternice, menite a crește cota de piață pentru Orange România


Într-un an în care Vodafone accelerează dezvoltarea serviciilor de bandă largă (http://www.youtube.com/watch?v=hCdyarTyfyc), Cosmote încă creşte puternic, Zapp are un nou acţionar, iar RCS&RDS îşi extinde reţeaua de telefonie mobilă, cele trei elemente ale strategiei Orange vor trebui să vizeze: oferte speciale pentru categorii noi de clienţi, continuarea ofertei pentru tineri din 2007, beneficii şi subvenţii mărite pentru noii clienţi Orange, dezvoltarea programului de fidelizare pentru clienţii existenţi.
După părerea mea, obiectivele firmei pentru perioada 2010-2012 vizează: veniturile, produsele şi serviciile, baza de clienţi, relaţia cu clienţii, eficienţa şi productivitatea şi resursele umane.
În ceea ce priveşte veniturile, obiectivele Orange România cred că se referă la: creşterea fluxului de numerar, sporirea veniturilor obţinute de la clienţii valoroşi cu peste 50%, creşterea veniturilor provenite din activităţi precum descărcarea de jocuri şi muzică de pe wap, vânzarea abonamentelor de date, pătrunderea pe piaţa serviciilor de televiziune prin satelit. Cât despre extinderea bazei de clienţi, Orange România şi-a fixat ca obiectiv atingerea unui număr de 12 milioane, până la sfârşitul anului 2011 deoarece în anul 2008 numărul acestora era deja de circa 10, 1 milioane(http://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-3776952-orange-romania-circa-10-1-milioane-clienti-venituri-9-mai-mari.htm).
Un prim pas în consolidarea încrederii clienţilor existenţi şi potenţiali ai organizaţiei cred eu că l-a constituit schimbarea sloganului din “The future is bright” în “Together we can do more”. În termeni de eficienţă şi productivitate, compania îşi doreşte să extindă sistemul online de achiziţii de produse şi servicii de către clienţi, previzionând că numărul celor care vor cumpăra on line până în 2011 să atingă un procent de 30% din total. În opinia mea, parteneriatele cu Altex şi E-mag sunt pilonii de început ai demarării acestei strategii.
O prioritate o constituie şi reorientarea investiţiilor în sectoarele serviciilor de bandă largă şi a televiziunii prin satelit. Referitor la lansarea acestui ultim serviciu, proiectul se află sub aprobarea Grupului France Telecom (http://www.orange.com/en_EN/group/), şi, după îndeplinirea formalităţilor, se preconizează lansarea sa la începutul anului 2011. O ameninţare din partea serviciilor de voce oferite de concurenţă o constituie intenţia anunţată a companiei Cosmote, aflată în plină expansiune, de a achiziţiona Zapp. Având în vedere că cea din urmă deţine licenţă broadband 3G, acesta este un segment care poate genera creştere în condiţii de intensificare a competiţiei. Se ia în considerare şi achiziţionarea trustului UPC, în vederea pătrunderii pe o piaţă aflată în creştere, şi anume cea a televiziunii prin satelit. Negocierile cu UPC nu au ajuns, actualmente, într-o fază finală (http://forum.softpedia.com/lofiversion/index.php/t347253.html).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu