sâmbătă, 25 decembrie 2010

Potenţial uman şi material de transformare a Orange România din operator de telefonie mobilă în operator integrat

La ora actuală, centrul de greutate din domeniul telefoniei mobile se referă la vânzarea serviciilor de voce, materializat prin numărul foarte mare de abonamente de acest tip existente pe piaţă. Marile companii de telefonie mobilă din lume au mutat în ultimii ani centrul de greutate în zona serviciilor de date mobile, fax şi televiziune prin satelit. La aceste companii, lideri la nivel mondial (T-Mobile, Deutsche Telecom) (http://www.telekom.com/dtag/cms/content/dt/en/6908), proporţia veniturilor încasate din vânzarea serviciilor de date şi activităţi conexe a ajuns la o valoare de 50% din total (http://www.e-moldova.md/Sites/emoldova_ro/Uploads/PII-23-122.36370AF841D74D74B3969D0FA3FBE6D2.pdf).

Părerea mea este că în vederea menţinerii poziţiei de lider pe piaţă, în condiţiile intensificării concurenţei şi a suprasaturării serviciilor de voce pe piaţa telefoniei mobile, Orange România este necesar să devină un operator integrat. Noie strategiile propuse de specialiști urmăresc să aducă noi surse de dezvoltare prin: inovaţie, convergenţă şi o experienţă simplă şi unitară a clienţilor, răspunzând nevoilor de comunicare ale oamenilor acasă, la serviciu şi în mişcare. Transformarea dintr-un operator clasic în unul integrat este răspunsul Orange România faţă de schimbările rapide ale pieţei, în condiţii de criză economică şi un mediu de piaţă turbulent şi nesigur.

Orange va continua să urmărească oportunităţi noi, în creştere, în special în serviciile de conţinut, publicitate online şi e-sănătate. În ceea ce priveşte serviciile de conţinut, strategiile vor continua să se bazeze pe diferenţierea de la alţi jucători de pe piaţă, prin valorificarea expertizei sale în tehnologie, precum şi a reţelelor, care permit interactivitate şi personalizare. Nu trebuie exclusă posibilitatea pătrunderii în noi domenii de activitate, cum ar fi televiziunea prin satelit (http://www.zf.ro/prima-pagina/orange-am-fi-vrut-sa-intram-pe-televiziunea-prin-satelit-3090592/).
Prin responsabilitatea socială activităţilor derulate pentru a oferi maxim de acces la cea mai largă gamă de tehnologii digitale, Orange va trebui să continue la contribuirea pentru protecţia mediului (în special prin reducerea consumului de energie) şi să ofere soluţii pentru probleme sociale, cum ar fi securitatea datelor cu caracter personal şi protecţia copilului.
Ambiţia financiară a strategiei propuse pentru perioada 2010 - 2012 este de a menţine anual fluxurile organice de numerar la un nivel echivalent cu cel atins în 2008, pe baza previziunilor macroeconomice curente. Aceasta presupune că investiţiile vor rămâne constant la un nivel de 12%-13% din venituri.
În concluzie, eu consider că pentru asigurarea unui management performant, organizaţia va trebui să ia în considerare faptul că trebuie să ofere acţionarilor o remunerare atractivă cu un raport de plată mai mare sau egală cu 45%. Posibilitatea remuneraţiei suplimentare va fi decisă ţinând cont de mediul de piaţă, performanţele viitoare, precum şi de cerinţele de investiţii. Referitor la politicile de achiziţie şi extindere, compania se va concentra pe generearea de fluxuri de numerar în regiunile în care este lider detaşat (Bucureşti, Constanţa, şi zonele din Moldova) şi se va orienta spre investiţii şi promovare masivă în zonele în care are potenţial mare de creştere (Ardeal şi Banat).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu