Ati vizitat vreodata un website si v-ati intrebat “Ce caut aici?”, “Cum ma poate ajuta informatia asta pe mine?” sau “Imi ofera acest site ceea ce am nevoie?” si apoi sa iesiti dupa scurt timp?
O afirmare succinta a valorii online (online value proposition) e un mod perfect de atragere a noi vizitatori pe un anumit website si definire a brandului in doar cateva cruciale secunde, inainte ca acesta sa paraseasca pagina de internet. In acelasi timp incurajeaza utilizarea continua a acelui site, fiind vitala pentru o strategie eficienta de web.
O propunere de valoare online este strans legata de pozitionarea brandului care raspunde la interbari ca: cine sunt, ce ofera, caror piete corespund, cu cen sunt diferiti? Astfel se identifica motivele pentru care un vizitator va continua explorarea site-ului, se va intoarce, inregistra sau cumpara de pe acea pagina de internet si ca un ideal se va simti destul de motivate sa impartaseasca experienta. Aceasta valoare ar trebui sa evidentieze beneficiile intrinseci pentru care un vizitator ar urma pasii de mai sus si cum se leaga acestia de serviciul sau produsul oferit. Nu poate fi pur si simplu o promisiune a firmei,care ocoleste nelamurirea “Ce castig eu?”, ci o afirmatie care sa raspunda la toate intrebarile .
De ce este nevoie de o afirmare a valorii online?
v Diferentiaza website-site-ul de ce al competitorilor
v Ajuta la asigurarea unei focalizari pentru eforturile de marketing – se evidentiaza clar scopul site-ului ( de ce se atrag vizitatori catre site?)
v Daca afirmatia este clara se poate folosi de catre PR si in publicitatea indirect
Daca firma nu se ridica la nivelul afirmatiei valorii online, asteptarile noilor vizitatori nu vor fi indeplinite si sunt putine sanse ca aceia sa se intoarca, iar consumatorii loiali pot pleca. Compania trebuie sa impresioneze, dar sa ofere totusi informatii reale si sa isi pastreze promisiunile.
Cei 7 pasi pentru a dezvolta sau reface propunerea existenta:
1. Analizeaza potentialele AVO. Afirmatii a valorii unice sunt create in doua faze: Prima faza este dezvoltata in mediul intern al firmei, unde se decide beneficiile website-ului, iar a doua faza este crearea acelor elemente unice intr-un mesaj pentru piata tinta.
2. Selecteaza audienta tinta. Cea mai potrivita modalitate este de a conduce o cercetare de piata pentru a afla exact cui se adreseaza. Astfel, se evidentiaza nevoile comune a persoanelor carora li se va capta atentia.
3. Cerceteaza audienta. Trebuie intrebata piata de ce are nevoie si ce isi doreste. Construirea unei diferentieri unice este mult mai posibila cand se cunosc consumatorii si sunt intelesi.
4. Creaza un punct de referinta a AVO. Privind in afara industriei in care firma activeaza. Studiind companii de toate tipurile. Incercand a intelege afirmatiile lor a valorii online. Cum sunt ele diferite pe piata?
5. Defineste AVO. In primul rand trebuie selectate mesajele cu valoare, iar apoi detaliate. AVO este mai mult decat doar text – poate insemna imagini, elemente video sau animatii pentru a angrena si amuza.
6. Comunica AVO. Trebuie alese care mesaje si canale vor fi folosite pentru a comunica AVO.
7. Distribuie, analizeaza si imbunatateste. Nu este sufficient sa se creeze cel mai bun mesaj; acesta ar trebui sa reintareasca propunerea de baza a brandului si de asemenea sa arate ce ar putea un vizitator sa primeasca din serviciile online pe care acestia nu le pot procura de la aceiasi firma offline sau de la competitor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu