In primul rand.... ce sunt iAds?
Dupa cum ne-am obisnuit pana acum, orice tehnologie care incorporeaza cu prefixul "i" provine de la Apple, iar iAds nu este o exceptie. Candva in aprilie anul acesta, Steve Jobs a anuntat lansarea acestei noi platforme de adversiting. Dezvoltata de Apple in mod expres pentru iPhone, iPod Touch si, mai recent, pentru iPad, platforma iAds permite dezvoltatorilor sa includa reclame direct in aplicatiile lor.
Daca doriti sa vedeti prezentarea lui Jobs, este mai jos:
In momentul anuntului acestei platforme, i-Ads era doar un zvon, dar, dupa ce Apple a achizitionat Quattro Wireless, era evident ca nu va lasa sa se iroseasca cei 3 ani de experienta in advertising pentru mobile pe care i-a strans Quattro. Practic Quatro se ocupa de vanzarile ad-urilor, avand deja infrastructura necesara, iar developerii au la indemana uneltele pentru ca include in aplicatiile lor spatiu publicitar.
Acest lucru in sine nu estea neaparat revolutionar, dar exista un detaliu foarte important: toate reclamele apar direct in aplicatii (deci nu iti intrerupe activitatea si nu te obliga sa iesi din aplicatie) si reclamele sunt interactive. Exista support pentru HTML5, CSS3 si JavaScript, deci singura limitatie este imaginatia creatorului de reclame. Iar daca nu dorim sa vedem reclama, este usor de inchis, si revenim direct la treburile noastre.
Ce a motivat o astfel de abordare? Poate in primul rand, faptul ca platformele mobile trebuie sa inceapa sa aiba modele diferentiate de advertising, iar daca reclamele de pe internet sunt sub monopolul Google (doar acesta are o cota de piata de 3 ori mai mare decat urmatorului concurent- Yahoo, conform Wikipedia), Apple a considerat ca poate sa profite de popularitatea gadgeturilor sale mobile, si bineinteles, poate incerca sa detina si el monopol pe advertisingul pentru smartphones, daca nu pe toata piata, atunci macar pe cea Apple.
Si, in prezent, exploateaza destul de bine aceasta suprematie: pentru fiecare 10 dolari pe care developerii ii primesc din iAds, Apple opreste 4. Corect? E discutabil. Personal, consider ca Apple ii cam chinuie pe developeri daca le ia 40% din veniturile din reclame.
Totusi, sunt 3 mentiuni ale lui Jobs care sunt notabile:
1) Developerii de aplicatii gratuite trebuie sa gaseasca o modalitate de monetizare, iar aceste ads incorporate pot fi solutia.
2) Reclamele pe smartphones nu pot fi similare cu cele pe de calculator, pentru ca in cazul acestuia, reclamele provin in principal de la search (poate ca aici Jobs recunostea ca n-are nici o sansa in fata lui Google), iar pe smartphones timpul nu ni-l petrecem surfand pe net, ci folosind aplicatiile pe care le avem.
3) Un utilizator smartphone petrece zilnic 30 minute in aplicatiile sale. Daca o reclama apare o data la 3 minute, asta inseamna 10 reclame pe zi, iar per totalul comunitatii iPhone, asta se traduce cu 1 miliard de vizualizari pe zi. Bineinteles ca aici Jobs fabuleaza putin (cine accepta o reclama din 3 in 3 minute, oricat de putin deranjanta e), dar e important de realizat ca aceasta platforma are un potential masiv.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu