Pana acum am vorbit despre utilizarea instrumentelor de social media atat in companiile de talie mica cat si in companiile mari, avansate, in general din SUA.
Acum, vom vedea si cate companii romanesti au implementat o strategie de social media marketing.
Pe baza unui studiu intitulat “Impactul utilizarii retelelor de socializare online de catre angajati asupra activitatii firmei” , care a fost intocmit pe un esantion de 512 manageri in perioada 1-30 iunie 2011, de către Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton, am aflat ca doar 34.6% din intreprinderile romanesti adopta o strategie de social media marketing.
Procentul este unul mic, luand in considerare faptul ca 75% dintre managerii romani din cadrul IMM-urilor reprezinta convingerea cum ca de fapt, retelele de socializare precum: Facebook, Twitter, sau LinkedIn constituie o importanta oportunitate de marketing, dar si o sansa de imbunatatire a comunicarii din interiorul companiilor. Ceilalti, de 25% din randul managerilor sunt impotriva implementarii in cadrul afacerilor lor de strategii de social media marketing, pe care le nu le considera o buna alternativa in optimizarea profiturilor in firmele in care activeaza, ba dimpotriva.
In schimb, in randul firmelor mici (maxim 10 angajati) din SUA, 88% dintre mangerii lor au convingerea ca strategiile de SMM le-ar putea influenta oarecum afacerile, iar 67% nu cred ca astfel de strategii ar constitui un impact prea mare asupra veniturilor firmelor.
De asemenea, s-a demonstrat in urma esantionului chestionat, faptul ca in Romania, doar 7% dintre manageri detin o experienta mai mare de cinci ani in implementarea strategiilor de social media marketing in cadrul firmelor.
Totodata, am mai aflat ca 50% dintre managerii IMM-urilor adopta astfel de srategii de o perioada cuprinsa intre 1-5 ani, iar 22.9% au inceput sa introduca strategii de social media marketing in cadrul firmelor , de mai putin de un an.
De asemenea, cum a spus si consultantul senior de la Fokus Digital Services, Florin Campeanu, de pe urma utilizarii social media in afaceri, firmele pot obtine rezultate spectaculoase, dar se pune problema urmatoare: ce informatii pot sa transmita firmele, fanilor atrasi prin social media, care sa-i intereseze cu adevarat.
In final, ar fi indicat ca in cadrul IMM-urilor, sa se regaseasca strategii de SMM pentru a rezista pe piata si a face fata concurentei. Insa pentru a si avea success, este necesar ca firmele sa indeplineasca macar cateva dintre cerintele prezente in cadrul piramidei Ierarhia Nevoilor Sociale de Afaceri si sa mai tina cont de faptul ca odata transmis mesajul potentialilor clienti, acel mesaj intra in posesia utilizatorilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu