duminică, 22 ianuarie 2012

Google+ Yahoo: intelegere soc pe piata de publicitate online

In 2008 Google si Yahoo semneaza un contract prin care google va fi platit pentru serviciile publicitare in cautarea Yahoo, iar Google va transfera o parte din acesti bani pentru Yahoo.

Yahoo vrea alternativa la Microsoft
S-a estimat ca aceasta intelegere va genera vanzari foarte mari , undeva la 400 de ,miloane de dolari, urmand ca in anii urmatori suma sa ajunga la 800 de milioane de dolari anual.

Google + Yahoo= 80% din piata
Potrivit unui studiu in anul 2007 s-au consumat in SUA 21 miliarde de dolari pentru publicitatea online. Aceste sume au fost impartite :
- publicitatea prin afisare care implica afisarea de bannere publicitare sau de mesaje text in diferite spatii ale unui website, detinea 34%
- publicitatea afisata in listele de rezultate ale serviciilor de cautare anline detine 41%
- anunturile de mica publicitate detine 16%.
Acest parteneriat dintre Google si Yahoo se zvoneste ca ar putea crea o unitate ce ar detine 80% din bugetele publicitare

Autoritatiile SUA si UE acuza Google de monopol
Potrivit intelegerii dintre Google si Yahoo, autoritatiile acuza faptul ca intelegeriile au fost facute pentru a crea monopol pe piata publicitatii

Oameni din presa au lansat un atac asupra intelegerii dintre Google si Yahoo. " Realitatea este ca o mare parte din traficul editiei online a unei publicatii este astazi datorat motoarelor de cautare . Din acasta perspectiva, competitia dintre motorele de cautare este absolut vitala pentru publicatiile online, pentru a se asigura ca nimeni nu poate influenta comportamentul de navigare al unor utilizatori, prin manipularea algoritmilor de cautare"- declaratia unui comunicat de presa

Datorita acestor acuzatii numeroase referitoare la colaborarea dintre Yahoo si Google acestora nu le ramane decat sa renunte la ea.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu