joi, 12 ianuarie 2012

Comerţul electronic pe Facebook (f-Commerce)


 Social media poate fi folosită nu numai în scopuri personale în care poţi să menţii relaţiile de prietenie, dar se poate construi şi o afacere din utilizarea Facebook-ului ca mediu în care poţi să vinzi direct diverse produse şi servicii sau dacă eşti mai reticent în privinţa noului mod de comerţ electronic poţi să îţi promovezi afacerea şi consider că nu trebuie să deţii o marcă recunoscută pentru a îţi promova afacerea pe Facebook.  
În străinătate trendul fShop este în plină ascensiune, dar la noi fenomenul de f-Commerce este de abia la început. De exemplu, în Franţa La Redoute deţine un fShop, iar în SUA compania aeriană Delta Airlines rezervă bilete de avion direct de pe Facebook. Trebuie să recunoaştem că social media se află în plină ascensiune şi devine un mediu din ce în ce mai favorabil promovării cumpărăturilor online. Mulţi dintre specialişti consideră că fenomenul social media devine un al doilea Internet, un spaţiu virtual diferit de Internetul classic dacă îi putem spune în felul acesta, susţin această opinie deoarce mulţi dintre noi când deschid PC-ul, laptopul, tableta sau smartphone-ul etc. intră în primul rând pe Facebook pentru a fi la curent cu noutăţile. În acest moment conform site-ului Facebrands.ro, serviciul de monitorizare a paginilor de Facebook sunt peste 4 milioane  de români care au cont de Facebook, iar 90,59% şi-au setat oraşul de reşedinţă. Consider că f-Commerce-ul cu ale sale fShopuri se va dezvolta rapid şi la noi, iar unele magazine online vor avea succes vănzând direct de pe Facebook, iar acestea vor deveni exemple demne de urmat pentru celelalte magazine online.
Un avantaj enorm pe care îl deţine f-Commerce-ul este acela că va avea un feedback rapid din partea clienţilor şi se vor crea lideri de opinie între cumpărători care îşi vor îndruma prietenii să cumpere direct de pe Facebook, iar aceştia vor deveni potenţiali cumpărători pentru anumite fShop-uri, iar informaţiile privind produsele şi serviciiilevor fi transmise cu rapiditate. 
Un alt avantaj este constituit de creşterea constantă a comerţului online din România care în anul 2011 a înregistrat conform Romcard un volum de aproximativ 160 milioane de euro, o creştere cu 24% mai mult decât în 2010. Cele mai importante tranzacţii s-au înregistrat în  domeniile turism, software, IT&C şi jucării.
Shopmania a lansat aplicaţia Social Cart care te ajută să îţi faci fShop în mod gratuit, această aplicaţie este recomandată magazinelor online care doresc să îşi creeze o platformă de vânzare care poate fi integrată în pagina proprie de Facebook. Aplicaţia Social Cart este avantajoasă deoarece implementarea acesteia durează foarte puţin, iar realizarea fShopului  este intermediată de contul de pe Shopmania şi al unui fişier de produse aparţinând respectivului magazin online. De asemenea, reactulizarea produselor din catalogul magazinului online sunt automat reactualizate şi în cadrul fShopului, iar acesta deţine şi plugin-urile Like şi Share, dar şi opţiunea de repartizare a informaţiilor pe platforma Twitter. De exemplu, dacă dai "Like" unei pagini care aparţine unui fShop vei fi abonat la noutăţile postate pe Facebook legate de produsele şi serviciile fShopului respectiv.
Câteva exemple de fShop-uri de  la noi ar fi: agenţia de turism Paralela 45, compania de securitate Kaspersky Lab România, magazinul online papetărie şi birotică Papetărie.net, etc.
În concluzie, pot spune că o sursă vitală pe termen lung a comerţului online de la noi şi din străinătate va fi categoric f-Commerce.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu