Conflictul Google-Twiter
se datoreaza faptului ca Twiter a declarat ca dauneaza utilizatorilor
schimbarea modalitatii de cautare prin oferirea rezultatelor ce sunt
bazate pe recomandarile si postarile membrilor din jurul contului tau Google+.
Google a
declarat ca va integra in zilele urmatoare reteaua de socializare Google+ in
motorul sau de cautare, utilizatorii putand sa vada rezultatele nu doar din
algoritmul clasic de cautare, ci si prin grila sociala personala. Aceasta
schimbare ar putea sa mareasca relevanta rezultatelorde cautare si totodata va
putea aduce o crestere a utilizatorulor Google+.
Twiter a
declarat ca noua modalitate de cautare o sa diminueze relevanta cautarii
pe Google. Cei de la Google au raspuns pront pe pagina Google+: “Suntem
niţel surprinşi de comentariile celor de la Twitter despre Search plus Your
World (asa se va numi noua combinaţie de căutare şi Google+ ), pentru că tocmai
ei au decis să nu reînnoiască aranjamentul cu noi vara trecută şi de atunci am
respectat instrucţiunile lor de rel=nofollow (un fragment de cod care împiedică
indexarea textului de către motoarele de căutare — n.r.)”. La cele spuse a fost
adaugat si un link catre un articol in care se spune despre expirarea contractului dintre Google
şi Twitter la pierderea rezultatelor de cautare in timp real, Google afisind
mereu in timp real cele mai noi tweet-uri legate de oviectul cautarii.
Organizatia EIPC,
au depus o plangere oficiala impotiva lui Google datorita faptului ca prin inserarea lui Google+ in cautarile Google, sunt facute doua erori: prima este aceea ca sunt incluse prea multe date
personale, iar a doua ca avantajeaza produsele proprii in detrimentul
concurentei.
Google s-a ocupat doar de serviciul de
cautare foarte mult timp, iar interesul companiei in acea perioada era sa ofere utilizatorilor rezultatele cele
mai relevante, insa cand Google a inceput sa se extinda catre alte servivii si
produse, monopolul pe care il are asupra motorului de cautare a devenit un puternic
in folosirea produselor si serviciilor. Iar atunci cand search-ul nu mai este
un simplu serviciu, ci un instrument de
marketing, apar intrebari daca rezultatele sunt relevante pentru tine sau mai
este ceva mai profitabil pentru Google. Pana in prezent acest raport a fost
egal, insa odata ce este stabilit ca social media trebuie cucerit, lucurile
pornesc intr-o alta directie.
Google daca isi va pune in preactica ideea de a va schimba modalitatea de afisare a rezultatelor mai
relevante, lumea va pierde. Utilizatorii vor gasi informatiile mult mai greu,
iar Google va pierde din credibilitate. Insa Google, Facebook sau alte companii
ce folosesc spatiu online au stiu sa se corecteze cand le s-au spus ca gresesc.
In acest conflict fiecare companie are dreptate ei,
Google spune ca Facebook si Twitter ingreuneaza cautarea in bazele proprii de
date, iar Twitter, observa ca integrarea Google+ in motorul de cautare ar putea
afecta intr-un mod negativ relevanta rezultatelor afisate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu