vineri, 13 ianuarie 2012

Conflictul dintre Twiter si Google



Conflictul Google-Twiter se datoreaza faptului ca Twiter a declarat ca dauneaza utilizatorilor schimbarea modalitatii de cautare prin oferirea rezultatelor ce sunt bazate pe recomandarile si postarile membrilor din jurul contului tau Google+.
Google a declarat ca va integra in zilele urmatoare reteaua de socializare Google+ in motorul sau de cautare, utilizatorii putand sa vada rezultatele nu doar din algoritmul clasic de cautare, ci si prin grila sociala personala. Aceasta schimbare ar putea sa mareasca relevanta rezultatelorde cautare si totodata va putea aduce o crestere a utilizatorulor Google+.
Twiter a declarat ca noua modalitate de cautare o sa diminueze relevanta cautarii pe Google. Cei de la Google au raspuns pront pe pagina Google+: “Suntem niţel surprinşi de comentariile celor de la Twitter despre Search plus Your World (asa se va numi noua combinaţie de căutare şi Google+ ), pentru că tocmai ei au decis să nu reînnoiască aranjamentul cu noi vara trecută şi de atunci am respectat instrucţiunile lor de rel=nofollow (un fragment de cod care împiedică indexarea textului de către motoarele de căutare — n.r.)”. La cele spuse a fost adaugat si un link catre un articol in care  se spune despre expirarea contractului dintre Google şi Twitter la pierderea rezultatelor de cautare in timp real, Google afisind mereu in timp real cele mai noi tweet-uri legate de oviectul cautarii.
Organizatia EIPC, au depus o plangere oficiala impotiva lui Google datorita faptului ca prin inserarea lui Google+ in cautarile Google, sunt facute doua erori: prima este aceea ca sunt incluse prea multe date personale, iar a doua ca avantajeaza produsele proprii in detrimentul concurentei.
Google s-a ocupat doar de serviciul de cautare foarte mult timp, iar interesul companiei in acea perioada era sa ofere utilizatorilor rezultatele cele mai relevante, insa cand Google a inceput sa se extinda catre alte servivii si produse, monopolul pe care il are asupra motorului de cautare a devenit un puternic in folosirea produselor si serviciilor. Iar atunci cand search-ul nu mai este un simplu serviciu, ci un  instrument de marketing, apar intrebari daca rezultatele sunt relevante pentru tine sau mai este ceva mai profitabil pentru Google. Pana in prezent acest raport a fost egal, insa odata ce este stabilit ca social media trebuie cucerit, lucurile pornesc intr-o alta directie.
Google daca isi va pune in preactica ideea de a va schimba modalitatea de afisare a rezultatelor mai relevante, lumea va pierde. Utilizatorii vor gasi informatiile mult mai greu, iar Google va pierde din credibilitate. Insa Google, Facebook sau alte companii ce folosesc spatiu online au stiu sa se corecteze cand le s-au spus ca gresesc.
In acest conflict fiecare companie are dreptate ei, Google spune ca Facebook si Twitter ingreuneaza cautarea in bazele proprii de date, iar Twitter, observa ca integrarea Google+ in motorul de cautare ar putea afecta intr-un mod negativ relevanta rezultatelor afisate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu