Produsele si serviciile pe care site-ul de comert electronic le ofera spre vanzare, indiferent de modul in care vor fi livrate, vor fi stocate in cadrul unei baze de date. Totul in baze de date( dar nu in cadrul acelorasi baze de date pentru produse), vor fi stocate si comenzile pe care clientii le adreseaza catre site. Comenzile clientilor pot fi pastrate chiar si dupa livrarea produselor/ serviciilor pentru a oferi clientilor un istoric al produselor comandate sau pentru studii de piata pe care le poate efectua chiar compania care detine site-ul.
Este importanta, pentru compania ce detine site-ul, alegerea SGBD-ului( Sitemului de Gestiune al Bazelor de Date) din diverse motive. Printre cele mai importante se numara:
- pe masura cresterii afacerii, creste si numarul de produse/ servicii oferite spre vanzare si, implicit, dimensiunea site-ului(a bazelor de date); de aici rezulta necesitatea ca bazele de date sa fie scalabile.
- pentru bazele de date de dimensiuni mari, este importanta problema vitezei de acces la informatiile stocate in aceste baze de date. Daca motorul de cautare in cadrul acestor baze de date nu este avansat, atunci timpul de cautare poate deveni prohibitiv.
Suport post- vanzare prin Internet
Compania poate lua hotararea de a oferi suport tehnic clientilor pentru produsele pe care acestia le-au cumparat de pe site. In acest scop, pe site poate exista un domeniu separat, dedicat intrebarilor si raspunsurilor, unde sa li se poata raspunde clientilor care au intampinat probleme. Mai mult decat atat, in cadrul site-ului poate exista un forum de discutii online, cu moderator sau fara, in cadrul caruia clientii isi pot impartasi intre ei experienta acumulata in folosirea produselor/ serviciilor respective. Daca nu se doreste adoptarea nici uneia dintre solutiile propuse, trebuie tinut cont de necesitatea unei legaturi prin care clientii pot trimite un mesaj prin posta electronica adiministratorului site-ului.
Asadar, adoptarea unui management al bazelor de date pentru comenzile primite de la clienti si trimiterea unor oferte asemanatoare cu produsele/ serviciile deja comandate si oferirea unui suport post-vanzare, pot fi avantaje importante pentru administratorul site-ului fata de concurenta. Aceste metode pot fi folosite pentru fidelizarea clientilor prin atentia de care de dovada compania tinand cont de nevoile si placerile fiecarui clint in parte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu