joi, 12 ianuarie 2012

Presa, "virtualizata"

Este clar; romanul din ziua de astazi nu isi mai bea cafeaua inainte sa plece si bineinteles, nu mai citeste ziarul. In schimb isi bea cafeaua la serviciu si citeste ziarele online.
Iata ca dezvoltarea afacerilor online nu a influentat numai pozitiv dar si negativ daca ar fi sa facem o analiza a retelelor de distributie a presei. Gandindu-se ca dezvoltand idea si online, au planuit, cel mai probabil, dezvoltarea pietei tinta la care acestia se adresau. Insa, oamenii au prins “gustul” internetului, si nu mai cumpara ziarele fizice, ci le citesc pe cele virtuale. Din ce cauza?
• Cele virtuale sunt gratuite
• Pot vedea publicatiile si din zilele trecute; ziarele fizice pentru a fi citite, trebuiesc cumparate in ziua aparitiei daca au frecventa zilnica;
• Este mai la indemana – majoritatea oamenilor folosesc la locul de munca sau acasa un calculator
Acestea sunt doar cateva dintre argumentele pentru care cititorii prefer ziarele online.
Conform BRAT (Biroului Roman de Audit al Tirajelor), in 2011 mai multe cotidiene nationale au inregistrat scaderi, printre care, cele mai drastic au fost CanCan cu o scadere de 13%, Adevarul cu o scadere de 17% si ProSport cu o scadere de 20%.
Spatiul virtual poate fi o strategie decisiva pentru orice tip de afacere, insa aceasta strategie trebuie implementata cu mare atentie, chiar si in cazul “extinderii” afacerii pe internet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu