miercuri, 11 ianuarie 2012

Ascensiunea si caderea MySpace


MySpace este o retea sociala detinuta in prezent de catre Specific Media LLC si de catre bine cunoscutul Justin Timberlake, fiind preluata in iunie 2011 contra sumei de 35 de milioane de $. Aceasta a fost fondata in anul 2003 de Chris DeWolfe si Tom Anderson ca mai apoi sa fie vanduta in iulie 2005 companiei News Corporation pentru suma de 580 de milioane de $. Din 2005 pana in 2008 a fost cea mai accesata retea sociala din lume reusind in iunie 2006 chiar sa depaseasca Google la nivelul accesari in Statele Unite.

Datorita managementului prost, din anul 2009 si pana in prezent MySpace a pierdut teren incet si sigur, mai ales in fata concurentului principal si anume Facebook, ajungand de la 1600 de angajati la doar 200. Daca in 2008 numarul vizitatorilor unici din fiecare luna era de 75 de milioane, in anul 2011 a ajuns la doar 45. Specialistii sustin ca decaderea se datoreaza indeosebi multitudinii de erori manageriale dupa cum am subliniat si mai sus, dar si vulnerabilitatea creata in fata Facebook datorita perceptie publice.

Bineinteles au fost si alte asa zise greseli care au dus la prabusirea MySpace,atat externe, dar mai ales interne si anume: birocratia mult prea accentuata, prioritatea profitului in fata utilizatorului, aplicatiile mult prea numeroase si inutile precum si o gramada de probleme de securitate si spam(creeat impreuna cu autoritatile datorita cresterii ratei criminalitatii, preponderent a pedofiliei).

Ramane de vazut daca noua schimbare v-a aduce ceva bun si astfel MySpace sa revina in topul preferintelor utilizatorilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu