duminică, 22 ianuarie 2012

Din tainele e-business

Site-urile comerciale sunt mai mult decât o vânzare obişnuită de produse. Ele includ site-uri pentru furnizori şi site-uri de marketing care fac legătura între furnizori şi distribuitori. Orice site care implică tranzacţii bancare şi un catalog de produse poate fi considerat un site pentru comerţ electronic.

Tipul de site Comerţul Business to Consumer se referă la vânzarea produselor sau serviciilor pentru consum personal.

Pentru a avea succes, un site trebuie să:

-atragă vizitatorii pe site. Contează câţi dintre vizitatorii site-ului devin clienţi.

-câştige încrederea clienţilor. Pentru a transforma un client simplu într-unul fidel, site-ul trebuie să ofere: uşurinţă în utilizare, calitatea produselor/serviciilor, sistem de asistenţă bine pus la punct pentru a raspundela toate întrebările posibile în timp util.

-asigure livrarea la timp a produselor comandate. Acest lucru contribuie la imaginea firmei din spatele magazinului virtual. De aceea unele site-uri oferă posibilitatea clienţilor să vadă stadiul comenzii efectuate

În general, componentele unui site de e-commercesunt:

Catalogul cu produse într-o organizare logică;

Profilele utilizatorilor site-ului;

Procesul comenzilor şi cumpărăturilor;

Targhet de conţinut;

Campanii şi reduceri care modifică preţul produselor;

Depozitul de date al serverului;

Rapoarte pentru analiza datelor;

Interfaţa administrativă pentru fiecare articol al site-ului;

Securitatea datelor, a tranzacţiilor şi a interfeţei de administrare.

Toate aceste componente ar trebui sa fie integrate într-un site.

Un mod de a realiza un timp scurt pentru lansarea pe piaţă este de a construi un site cu funcţionalităţi minime şi apoi să adaugi diverse facilităţi şi atribute în timp.

Astfel, site-ul trebuie sa fie uşor extensibil pentru a nu afecta site-ul iniţial conceput.

Un alt factor important de luat în considerare este integrarea cu alte sisteme. Chiar daca site-ul a fost iniţial construit fără o infrastructură, de fapt, sisteme externe vor fi mereu implicate. Când vrei sa construieşti un site de e-commercepoţi opta pentru trei variante de soluţii pentru a face faţă acestei provocări:

-Să dezvolţi aplicaţia de la bun început, răspunzând necesităţilor business-ului respectiv. Inconvenientul este ca vei fi iniţial singurul utilizator şi astfel, tester al site-ului. Riscul este în acest fel destul de mare ca eventualele erori de cod care apar să nu le poţi rezolva decât tu.

-Să foloseşti un pachet software deja construit dar care îţi oferă majoritatea funcţionalităţilor comerciale pe care le doreşti. Astfel poţi să dezvolţi mult mai rapid propria ta aplicaţie. Dezavantajul constă în flexibilitatea redusă a site-ului tău şi deci o customizareminoră a funcţionalităţilor site-ului.

-Dezvoltarea pe o platformă are beneficiul că va combina din avantajele celor două opţiuni discutate mai sus. O platformă îţi oferă catalogul de produse, profilul utilizatorului, motorul de căutare a produsului etc. Având baza de dezvoltare poţi să porneşti afacerea oricând.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu