joi, 5 ianuarie 2012

Modele e-business de succes


Internetul poate fi mediul perfect pentru o afacere de succes, mai ales in cazul in care ideea modelului de business este una originala. Acest mediu, care ofera oportunitati enorme pentru orice afacere, eliminand cele doua obstacole: timpul si distanta acum exista si prospera pe zi ce trece.

In cautarea unor modele interesante de e-business, am dat de afacerea DoubleClick.com. Recunosc ca nu am mai auzit pana in momentul de fata de acest site, insa se pare ca este unul din modelele de afacere de succes pe Internet, in momentul de fata.



DoubleClick.com

Aceasta companie, fondata in 1995 si cu sediul in New York City reprezinta in prezent o filiala a Google-ului care dezvolta si furnizeaza servicii de difuzare a anunturilor publicitare si sponsorizare in diverse domenii: afaceri, automobile, divertisment, tehnologie, calatorii, sanatate.

Serviciile furnizate ajuta construirea si consolidarea brandurilor, cresterea vanzarilor, maximizarea veniturilor si construirea unor relatii one-to-one cu clientii. De asemenea ofera agentiilor planuri pentru a gestiona campaniile online. DoubleClick.com a fost achizitioant de Google in 2007 pentru 3.1 miliarde$.


Web-ul s-a dovedit a fi un mecanism extraordinar pentru publicitate si acapararea a milioane de oameni, fara a cheltui un ban pe printare sau alte cheltuili de distribuire. Stu Heinecke Services, o companie de solutii publicitare au folosit mail-uri cu desene animate personalizate si au realizat o rata de raspuns de aproape 100%.
Anunturile online poseda puteri extraordinare de comunicare. Anunturile de tip banner plasate pe site-uri cum ar fi: CNN, Lycos, CompuServe, Pathfinder sau The New York Times au aratat faptul ca: plasarea corespunzatoare a anuntului pe anumite site-uri vizate, utilizand o componenta de cautare sau fata unei femei in banner-ul publicitar, atragand atentia prin diferite forme mai ciudate, utilizand inclusiv legaturi comerciale cu alte site-uri sau prin gazduirea unor chat-uri online sunt modalitati sigure de a primi un rapsuns si de a atrge atentia. Publicitatea on-line este o publicitate internationala ce primeste o expunere de 24x7 la costuri mult mai mici.Clientii lor sunt agentiile marketeri (Universal McCann
Interactive, AKQA etc), precum şi editorii care servesc companii cum ar fi Microsoft, General Motors, Coca Cola, Motorola, L'Oréal, Palm, Inc, Inc Apple, Visa USA, Nike, Carlsberg pe langa multe altele. Strategia lor directa de marketing foloseste datele clientului pentru a rafina mesajele de marketing si de a mari rata intorcerii clientilor pentru investitii. Una din diviziile lor, Abacus este una din cele mai mari baze de date a obiceiurilor si comportamentului cumparatorului in aproape 90 mil de gospodarii din Statele Unite.

O alta divizie, www.diameter.net desfasoara activiatati de cercetare on-line pentru a evalua si intelege campaniile si strategiile on-line. Unii din clientii lor includ www.macromedia.com, www.nasdaq.com, www.networldsolutions.com and www.palm.net.

Controverse

DoubleClick este adesea legat de controverse in legatura cu spyware, pentru ca cookie-urile HTML sunt setate sa urmareasca navigarea utilizatorilor de la un site la altul si inregistreaza ce anunturi comerciale selecteaza si vizualizeaza, in timpul navigarii. DoubleClick este considerat a fi malware de mai multe organizaţii comerciale (Adaware, Symantec,Spybot) care le detecteaza şi furnizeza instrumentele necesare pentru a le bloca /elimina.

DoubleClick a fost de asemenea criticat pentru inducerea in eroare a utilizatorilor, prin oferirea opţiunii de ieşire (option-out sau opt-out: comercianţilor le este permisă trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate), care nu este suficient de eficienta.

Potrivit unui grup de consultanta in IT din San Francisco, desi optiunea opt-out afecteaza cookie-urile, DoubleClick nu permite utilizatorilor sa foloseasca optiunea de opt-out pentru adresele de IP, pe baza de urmarire. In decembrie 2010 se pare ca DoubleClick impreuna cu MSN au furnizat malware unu grup de atacatori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu