vineri, 13 ianuarie 2012

e-Services in Romania

Pana in prezent, in Romania au fost demarate urmatoarele proiecte prind guvernarea electronica sau altfel spus de promovare a serviciilor publice pe internet. Acestea sunt:

  1. identificarea unica a functionarilor publici prin semnatura electronica;
  2. managementul documentelor in cadrul MCTI
  3. plata taxelor si impozitelor prin mijloace electronice: e-Tax-payment
  4. servicii de informare electronica pentru cetateni – Info chiosc
  5. sistem electronic de licitatii pentru achizitii publice: e-Procurement
  6. sistem electronic de sondare a opiniei publice
  7. sistem electronic pentru achizitii de bunuri si servicii: e-Market
  8. sistem informatic e-Job pentru cautarea de locuri de munca
  9. sistem integrat ca instrument de management pentru conducerea MCTI
  10. video conferinta organizata pe web
  11. centre multimedia pentru cetateni

1. e-Administratie. Prin acest portal se incearca sa se diminueze decalajul digital dintre administratiile din mediul urban si cele din mediul mic urban şi rural.
2. Sistem informatic e-Job. Proiectul ofera un spatiu virtual in care se întalnesc cei care cauta locuri de munca in zona guvernamentala si ministerele care au nevoie ss angajeze personal nou, procesul devenind eficient, transparent si la costuri mult mai reduse.
3. Info-chiosc este un proiect ambitios, un portal destinat sa fie accesibil cetatenilor prin terminale publice de tip info-chiosc sau prin internet cu ajutorul calculatoarelor de acasa sau de la birou. Sistemul îsi propune sa ofere informatii publice integrate din mai multe surse (administratia locala, administratia centrala) si informatii personalizate pentru fiecare cetatean.
4. e-Referendum este un sistem de votare electronica. Cu acest sistem se poate publica o tema fata de care cetatenii sa isi exprime opinia. Aceasta este autentificata de un smart card.
5. AEL - Asistentul educational pentru licee este un sistem integrat pentru invayamantul preuniversitar, care urmeaza sa fie dezvoltat pe parcursul mai multor ani si sa fie răspândit in scolile si liceele din Romania ca ajutor pentru elevi in procesul de învatare si pentru profesori in procesul de predare.
6. Centre multimedia pentru cetateni. Proiectul urmareste realizarea unui sistem care sa permita accesul la informatie a tuturor cetatenilor. Elementele utilizate sunt de tip touch screen. Orice cetatean poate sa acceseze informatiile sau, printr-un modul special, sa isi exprime opinia.
7. e-Market - sistem electronic de achizitii de bunuri si servicii. Este un proiect bazat pe tehnologii web care permite achizitionarea de bunuri sau servicii intr-o maniera mult mai eficienta, reduce costurile de achizitie si ofera un cadru egal pentru toti agentii economici participanti la competitie.
8. Plata taxelor si a impozitelor prin mijloace electronice. Proiectul are ca obiectiv realizarea unui sistem de plata, prin intermediul unui portal, a taxelor si impozitelor care fac parte din impozitul pe venitul global cu mijloace electronice, direct din contul curent, accesibil prin internet banking sau cu diversele carduri bancare, de credit sau de debit.
9. Sistem electronic de licitatii pentru achizitii publice - e-procurement. Sistemul este functional si lucreaza numai bazandu-se pe internet, oferind toate facilitatile de securizare, protejand astfel ofertantii si agentiile care fac achizitii fata de eventualele fraude. De asemenea, elimina total coruptia existenta in sistemele de acest gen.
10. Identificarea unica a functionarilor publici prin semnatura electronica. In acest proiect, este vorba despre identificarea functionarilor, de fapt a celor din MCTI, in lumea internetului, acolo unde participantii la un schimb de documente sau la o conversatie electronica nu se pot vedea intre ei si nu se pot identifica.
11. E-Facturi. E-Facturi are ca obiectiv plasarea facturilor in sistemul de contabilitate al agentiei guvernamentale cu care furnizorul are incheiat un contract si urmarirea starii acestei facturi in timp: daca a fost platita, daca a fost platita partial sau cand a fost platita. Avantajele sistemului constau in primul rand în usurinta de transmitere a documentelor intre un furnizor de servicii sau bunuri si agentia guvernamentala, precum si in urmarirea in timp real a starii platii facturilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu