miercuri, 11 ianuarie 2012

Online gaming


Odată cu devzoltarea internetului şi a jocurilor pe calculator s-a căutat o modalitate de a integra cele 2 componente într-o reţetă de succes, care să acapareze un număr cât mai mare de utilizatori care să plătească o sumă modică pentru a beneficia de o experienţă cât mai stimulatoare în lumea virtuală în care se îmbarcau.

Jocurile online reprezintă mai mult o tehnologie decât un gen(de ex: shooter, strategie, simulatoare curse de maşini); un mecanism de a conecta jucătorii intr-un singur loc mai degrabă decât o formă particulară de gameplay. Jocurile online folosesc o formă sau alta de reţea, în momentul de faţă cel mai utilizat fiind internetul. Un avantaj al jocurilor online interconectabilitatea, posibilitatea de socializare cu alţi gameri din colţuri diferite ale lumii.

Primele forme de online gaming au apărut odată cu integrarea Flash-ului ca o componentă preinstalată în Internet Explorer.

În acest moment există mai multe genuri de online gaming, de la site-urile care oferă jocuri pe platforme Flash sau Java, bazându-se pe publicitatea făcută anumitor branduri sau site-uri(vezi www.miniclip.com sau www.onlinegames.net), până la jocuri care testează toate abilităţile unui gamer şi ale calculatorului său: MMORPG(Massively multiplayer online role-playing game), MMORTS(Massively multiplayer online real-time strategy), MMOFPS(Massively multiplayer online first-person shooter).

Printre cele mai vechi şi de succes apariţii bazate pe online gaming se numără World of Warcraft, Guild Wars şi Counter – Strike(pe care chiar dacă nu l-ai jucat, sigur ai auzit de el)
Counter-Strike, lansat official pe 12 iunie 1999, este un mod(o versiune modificată) al cunoscutului joc video Half-Life ce face parte din clasa jocurilor First-Person Shooter (MMOFPS) tactic, realizat de Minh Le și Jess Cliffe, fiind un joc care este extrem de popular şi în momentul actual.
Din luna mai a anului 2006 până în prezent Counter-Strike este cel mai jucat FPS din lume. În anul 2002 erau peste 30.000 de servere populate pe Internet pentru Counter-Strike, al doilea fiind Unreal Tournament cu aproximativ 9.800 de servere. În 2004 statisticile GameSpy arătau că peste 85.000 de utilizatori jucau simultan Counter-Strike, iar în 2006, Steam arată cu regularitate că 200.000 de utilizatori joacă Counter-Strike.

Deşi la începuturile online gaming, jocurile erau create în ideea de a conecta jucători din întreaga lume între ei, iar partea de profit era realizată prin achiziţionarea jocului, care îţi crea apoi posibilitatea de a utiliza toate serverele şi caracteristicile jocului, ultimele apariţii în MMORPG şi MMORTS sunt mult mai complexe din punct de vedere financiar.

Primul lucru pe care trebuie să îl faci în acest moment este să achiziţionezi jocul, care este destul de uşor dacă posezi un card bancar( preţurile variind de la 10 euro până la câteva sute, în funcţie de jocul pe care îl doreşti). După achiziţionare primeşti un link de unde poţi downloada jocul. Achiziţionarea îţi conferă posibilitatea de folosi doar anumite servere şi anumite caracteristici ale jocului( de ex: arme, armuri, upgrade-uri la personaj). Pentru o altă sumă de bani, pe care o plăteşti lunar poţi devein gold member, adică ai acces la alte caracteristici. De asemenea, în orice joc online există 2 feluri de bani virtuali, cei pe care îi câştigi jucând jocul şi cei pentru care plăteşti, numiţi în general gold( din nou sume care pleacă de la 1,2 euro şi care pot ajunge până la câteva sute în funcţie de cât ,,gold” ai nevoie), care pot fi folosiţi şi ei la upgrade-uri sau achiziţionare de noi arme, etc.

 Se poate spune că în acest moment online gaming-ul a devenit o afacere extrem de profitabilă, în care se investesc bani şi resurse la început, pentru crearea jocului şi a diverselor caracteristici, iar apoi mici modificări în funcţie de cerinţele utilizatorilor, de pe urma cărora producătorii câştigă extrem de mult( un membership fee este în jur de 30 de euro/lună, plus 30-50 euro achiziţia jocului sau a ,,gold-ului”).
Într-o economie în care totul se plăteşte, totul se învârte în jurul profitului şi al minimizării costurilor, firmele care investesc în online gaming, în condiţiile în care jocul realizat este de succes şi prinde la public, au extrem de mult de câştigat de pe această piaţă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu