joi, 12 ianuarie 2012

Tendinte ale retelelor sociale in 2012


In articolele anterioare, am studiat modul de organizare si functionare a retelelor sociale. Am definit cateva caracteristici si am rememorat etapele dezvoltarii lor. Sa vedem acum cateva tendinte ale retelelor sociale in 2012:

~ Extinderea folosirii terminalelor mobile
Usor de folosit, usor de purtat, terminalele mobile sunt tinta dezvoltatorilor de retele sociale in noul an. Atat telefoanele inteligente, cat si tabletele (mai mari sau mai mici) vor putea fi inzestrate cu noi aplicatii, care sa faciliteze accesul oricand si de oriunde a utilizatorilor. In plus, terminalul stie unde este utilizatorul, ce evenimente se intampla in aceeasi zona, unde sunt chiar si prietenii lui (daca folosesc terminale mobile) si, in curand, va stii si ce anume a cumparat (atunci cand cumparaturile cu telefonul vor deveni realitate si la noi).
Rezultatul? Un instrument foarte folositor pentru orice om de marketing.

~ Influentarea alegerilor
2012 este an electoral in Romania. In Statele Unite, un clip viral poate schimba raportul de forte dintre candidati in zile sau chiar ore de la publicare. Oamenii politici de la noi au deja, intr-o mare masura, o pagina de Facebook sau un blog (intretinut personal sau de catre un colaborator), astfel incat primii pasi au fost deja facuti. Directorii de campanie nu vor scapa ocazia excelenta de a pune la lucru retelele sociale.

~ Inceputul televizoarelor inteligente
Desi timida, din cauza investitiei necesare, socializarea prin intermediul televizoarelor inteligente, dotate cu programe si conectate la internet, se va face simtita si in Romania. Producatorii avanseaza repede in dezvoltarea de platforme pentru SmartTV, iar distribuitorii de media de tot felul se vor adapta fara probleme la acest nou mod de consum al informatiei.



~ Marketingul social
Usurinta de transpunere in fapte, costurile scazute si posibilitatile foarte concrete de masurare fac din campania adresata retelelor sociale o campioana a marketingului si in acest an. Cu cat va fi mai mare dezvoltarea social media, cu atat mai mult promotorii de orice fel vor vedea in acest instrument un soi de ”bagheta magica”.

~ Cumparaturile sociale
Retelele sociale ajuta foarte mult comertul online, facand mai usor de identificat si de atins nisa specifica urmarita de un anumit producator/ distribuitor. In plus, datorita costurilor reduse, dimensiunea minima a unei nise, de la care un comerciant poate obtine profit, va cunoaste o diminuare – asadar un nou avantaj in contul comertului online.
Aplicatiile comerciale continute in ”peisajul” retelei sociale vor deveni tot mai mult un lucru familiar, poate chiar obligatoriu pentru un anumit standard urmarit.


~ Jocurile sociale
Ce mai este de spus aici? Concursurile si jocurile promovate prin intermediul retelelor sociale, in care poti impartasi cu toti prietenii realizarile personale, nu sunt altceva decat noi argumente de intarire a comportamentului utilizatorului actual. Se remarca ascensiunea jocurilor gratuite cu posibilitati de cumparare in cadrul jocului, cele mai populare in momentul de fata.


Dupa parerea mea, retelele sociale si social media vor accelera raspandirea informatiilor si a comertului in intreaga lume. Accensiunea telefonului inteligent, precum si a altor dispozitive mobile, vor usura comunicarea si ne vor aduce intr-o stare de conectivitate permanenta, 24 de ore pe zi. Ramane de vazut, asadar, ce vom face cu aceasta putere...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu