joi, 5 ianuarie 2012

Blogging

Un blog (cuvânt provenit de la expresia engleză web log = jurnal pe Internet) este o publicație web (un text scris) ce conține articole periodice sau și cu actualizare neîntreruptă, ce au de obicei un caracter personal. Ca regulă, actualizarea blogurilor constă în adăugiri de texte noi, asemenea unui jurnal, toate contribuțiile fiind afișate în ordine cronologică inversă (cele mai noi apar imediat, sus, la vedere). Acest gen de publicații web sunt în principiu accesibile publicului larg.

În zilele noastre, blog-ul a devenit un fenomen care a luat amploare la nivel mondial, iar subiectele despre care scriu utilizatorii blogurilor acoperă o gamă vastă de domenii: business, politică, marketing, relații publice, dar și de interes personal. Imaginea următoare ilustează o analiză a tipurilor de bloguri care sunt vizitate cel mai des de către utilizatorii internetului:


Astfel, în plină ascensiune, blog-urile, instrumente de social media, devin esenţiale pentru marketingul companiei precum şi pentru consumatori care au ajuns să le aştepte. Toate companiile şi brandurile ar trebui să ia în considerare angajarea ei pentru a crea un dialog deschis şi onest cu consumatorii. Într-o lume a tehnologiei informației sociale mass-media devine singura politică.

Bloggerii adaugă anunțuri, nu numai pentru banii pe care îi pot aduce, dar și pentru credibilitatea pe care ei o împrumută cititorilor site-ul lor. Din această cauză principalul scop este de a crea publicitate și acordă o deosebită importanță accesului liber la site-uri, prin servicii web şi conţinut. Blogurile încorporează din ce în ce mai des widget-uri. Widget-urile de marcă reprezintă o oportunitate şi vor fi adoptate în cazul în care acestea oferă un beneficiu clar pentru blogger.

Sfera blog-urilor este acum atât de mare devenind un barometru de opinie corectă a consumatorilor. Toate mărcile ar trebui să folosească acest un mijloc de măsură a opinia consumatorilor, să urmărească răspunsurile pe care aceștia le dau la iniţiativele de marketing şi să analizeze, totodată, forumurile de cercetare.

Propun următoarele blog-uri pentru vizitare

  • Micro blogs: Twitter.com;
  • Influențe politice: Daily kos – un weblog cu analize politice privind evenimentele curente prezentate dintr-o perspectivă liberală;
  • Blog-uri faimoase: blog-ul lui Robert Scoble – ex Microsoft blog.

Rolul marketingului de a oferi acces liber la site-uri va deveni esențial în viitor !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu