Comertul electronic in Romania se afla in faza incipienta. Clientii manifesta reticente privind furturile de pe cardurile electronice sau in ceea ce priveste confidentialitatea datelor personale.
Comertul electronic a aparut in Romania in anul 1999. In contextul comertului electronic romanesc, cumparatorii reprezinta doar 29% din totalul populatiei online.
Dintre site-urile comerului electronic avem: www.okazii.ro; www.emag.ro ; www.price.ro; www.librarie.net; www.dol.ro; www.shopromania.ro; www.culinar.ro; www.dc-shop.ro; www.domo.ro; www.ultrapro.ro si altele.
Cand cumpara online, romanii sunt interesati de calitatea produselor (37%) si economisirea banilor (21%). pe de alta parte ei asociaza cumparaturile cu petrecerea timpului liber intr-un mod placut (19%)
Romanii cauta pe site-urile magazinelor online: echipamente foto (35%); jocuri (32%); servicii de calatorie (32%); software (32%); telefoane si accesorii (32%); hardware (30%); carti CD-uri/DVD-uri sau filme (28%) si bilete de avion, tren si autobuz (24%)
Cat de des achizitioneaza romanii produse de pe Internet?
In Romania cel mai dezvoltat sistem de plata este cel ramburs. Produsele se trimit prin colet postal si plata se face in momentul ridicarii coletului de la posta. Site-urile de licitatii cum ar fi www.okazii.ro, au la baza oferirea unui mediu in care sa fie posibila vanzarea si cumpararea la cel mai bun pret de diverse articole. Pe langa comertul propriu-zis, site-urile comerciale includ site-uri pentru furnizori, site-uri pentru marketing si pentru tranzactii bancare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu